1. SUV-ОВЕ ЗА ВСИЧКИ
ТЕ СА РАДОСТ ИЛИ ПРОКЛЯТИЕ, обичани и същевременно мразени – но въпреки това продължават да са на мода. Гамата от предлагани SUV-ове постоянно расте и нито един друг клас не успява да ги надмине. Но дали при модели като VW T-Roc и Volvo XC60 (на стр. 12) говорим за един и същи клас? Според нас: не! Затова разделихме моделите с висока позиция на седене на два размера. Volvo спада към средния клас, а Volkswagen-ът на тези страници се числи към компактните модели – златната среда между размер, полезна стойност, мощност и разходи. Тоест нещо като Golf-ът на бъдещето? Новият T-Roc, който носи в себе си много от техниката на бестселъра от Волфсбург, се позиционира между Golf (4,26 метра) и Tiguan (4,49 метра). Визия а ла офроуд, леко по-висока позиция на седене и модерна външност, които карат модела да изпъква сред масата. Кокпитът слага край на скуката – T-Roc отново вкарва лакираните повърхности във вътрешното пространство. Ако цветът на модела е червен, то ще открием този цвят и по тапицериите и арматурното табло. По отношение на предлаганото място не можем да очакваме чудеса, така че многодетните семейства ще трябва да се насочат другаде. Новите уреди са ни познати и от фейслифта на Golf (на стр. 18), също както и повечето двигатели. T-Roc ще изпъква на фона на останалите компактни SUV-ове най-вече с динамичните си форми – засега същото ни демонстрира и неговият събрат Audi Q2. Базовият агрегат ще бъде 1-литров със 115 к.с., а над него ще са новите 1,5-литрови мотори със 130 и 150 к.с., както и познатите ни дизелови двигатели. Отдавна е решено, че ще има и GTI. Автоматична трансмисия с два съединителя, двойно задвижване и всякакви луксозни екстри – всичко това ще вдигне цената на T-Roc доста нависоко. Който предпочита да пести, по-добре да се ориентира към по-малкия брат: SUV-ът на Polo ще се появи през 2018 г.
VW T-Roc
Високата предница и по-големите калници го отличават от Golf. Вътре ще седите малко по-нависоко, но по-ниско в сравнение с Tiguan. Задницата демонстрира смелост, а високият товарен ръб няма да се хареса на феновете на практичността.

Skoda Yeti:
T-Roc по чешки: това е Yeti. Малкият модел на Škoda ще порасне, запазвайки ръбестата идентичност на марката. Техниката? Виж VW.

Volvo XC40:
С дължина от 4,39 метра „шведът“ се цели точно под Tiguan. Двигателите, оборудването и дизайнът са като при големите модели на Volvo.
Volvo XC60
МОЛЯ, ЗАПАЗЕТЕ СПОКОЙСТВИЕ! Естествено всички ние знаем, че думата Volvo е производна на латинската „търкалям“. Въпреки това ние заявяваме сега и веднага: Volvo означава „напред с пълна газ“! Всезнайковците веднага ще ни оплюят. Или пък да видим дали ще го направят, след като прочетат нашата обосновка. През последните години шведите се промениха коренно – както по отношение на техниката, така и на дизайна. Това е тяхната история на успеха. Съществен принос за тази история има и XC60; това обозначение носят в Германия четири от общо десет модела на Volvo. А с наследника на модела от юли северняците са се погрижили XC60 да запази своята значимост. Дизайнът е комбинация между хладност и неустоимост, но при всички положения изглежда вълнуващ и в никакъв случай скучен. Както и при моделите от Серия 90 в бъдеще XC60 ще използва гъвкавата архитектура на шведите и ще порасне до дължина от 4,70 метра. Тъй като същевременно с това е пораснало и междуосието, трябва да очакваме разумно предлагано място. Както и при по-големите братя на модела очакваме изчистен и редуциран до минимален брой бутони кокпит. Под предния капак има 4-цилиндрови агрегати, които единствено при по-мощните версии са комбинирани без доплащане с двойно задвижване и 8-степенна автоматична трансмисия. В бензиновите си версии XC60 ще разполага с мощност между 190 и 320 к.с., а при дизеловите – от 190 до 235 к.с. Базовата цена на XC60 с предно задвижване ще започва от около 74 000 лв. (за Германия).

Audi Q5:
Външността на Q5 ще се промени минимално, а произвежданият в Мексико SUV ще стане по-комфортен благодарение на въздушното си окачване, като също така ще бъде оборудван и с нови асистиращи системи. 2.0 TDI със 163 к.с. от 90 000 лв. (за Германия).

VW Touareg:
В бъдеще Touareg ще има една и съща техника като Q7 и Bentayga, двойното задвижване и автоматичната трансмисия винаги са серийни. Освен V6 TDI агрегати (218/272 к.с.) ще се предлага и V8 TDI с 435 к.с. Цената стартира от 110 000 лв. (за Германия).

BMW X3:
С третото поколение на модела в автомобила ще навлезе и значително по-добро качество на изработка, освен това подобрение има и при комфорта. Пазарният старт ще бъде през ноември на цени от 80 000 лв. (за Германия).