7 млн. лв. за Chiron Pur Sport с карбонови стабилизиращи щанги

0503
2020

Bugatti представя поредната си специална версия! Chiron Pur Sport е лимитиран до 60 бройки и в базовото си оборудване струва 3 570 000 евро (ок. 7 000 000 лв.). Искате още някои цифри? 8-литров W16 с 1500 к.с. и 1600 Нм, максимална скорост 350 км/ч и с 50 кг по-ниско тегло!

Много видим карбон

Въпреки теглото от 1980 кг Bugatti представя Chiron Pur Sport като безкомпромисен хиперспортен автомобил. Дизайнът е значително по-агресивен, отколкото при нормалния Chiron, но и същевременно не толкова впечатляващ, колкото при струващия цели 12 млн. лева Divo. В предницата на Pur Sport дизайнерите интегрират по-големи въздухозаборници и по-голяма решетка във формата на подкова. Освен това специалната версия разполага с удължен карбонов преден сплитер. Също праговете и части от задната броня са направени от карбон, за да бъде Chiron по-близо до асфалта.

За интериора на Chiron Pur Sport от Bugatti са подготвили допълнителна „порция“ алкантара.

В сравнение с нормалния Chiron задницата е променена в значителна степен. Карбоновият дифузьор е по-голям и „приютява“ двa централно разположени титаниеви ауспухови накрайника. В комбинация с широкото 1,90 м фиксирано антикрило Pur Sport трябва да генерира значително по-добра притискателна сила. Подвижният спойлер на Chiron отпада, което намалява теглото с 10 кг. Същевременно максималната скорост трябва да бъде свалена на 350 км/ч заради промените по аеродинамиката.

Магнезиевите джанти „спестяват“ 16 кг

Посредством изцяло новите магнезиеви джанти в размер 20/21 цола биват спестени още 16 кг. Изцяло нови са гумите Michelin Sport Cup 2R, които са разработени специално за Chiron Pur Sport. За постигане на по-висока скорост в завоите от Bugatti са направили нови настройки на шасито: предните пружини са с до 65, а задните – с 33 процента по-твърди. Карбоновите стабилизиращи щанги трябват да минимизират разклащането на каросерията, а негативният вертикален наклон на колелата от 2,5 градуса трябва да гарантира по-добро поведение в завой. Освен това новият режим на шофиране Sport+ трябва да позволи по-късна намеса на системата за контрол на сцеплението.

Двете овални ауспухови тръби от титан са изключително леки и са направени по методиката на 3D-печата.

Вдигане на максималните обороти до 6900

По мощността на 8-литровия W16 няма никакви промени: тя остава 1500 к.с., а максималният въртящ момент – 1600 Нм. В сравнение със стандартния Chiron обаче оборотите са вдигнати с 200 до 6900. Много внимание инженерите са отделили на трансмисията. Предавките са скъсени с 15 процента, благодарение на което еластичността е подобрена с 40 процента спрямо нормалната версия. Казано в числа, това означава, че на шеста предавка Pur Sport ускорява от 60 до 120 км/ч почти 2 секунди по-бързо от Chiron. След като през 2020 на клиентите бъдат доставени първите Divo, през втората година на 2020 Bugatti започва производството на Chiron Pur Sport. Общо трябва да бъдат произведени 60 броя от специалната версия.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин