63 990 лв. за хибридното CR-V


14
февр.
2019

Хибридната версия на новото поколение на Honda CR-V пристигна в България непосредствено след старта на европейските продажби на модела. От 63 990 лв. с ДДС започват цените за нея у нас. Най-ниското ниво на оборудване е Comfort e с предно предаване, а най-високото – Prestige – с четири задвижващи колела. За отаналите два варианта на обзавеждането – Style Plus и Premium купувачите ще могат да избират между двата вида предаване.

Новият екологичен CR-V Hybrid е оборудван с интелигентната система Multi Mode Drive (i-MMD), съчетаваща 2,0-литров i-VTEC бензинов двигател с цикъл на Atkinson и два електромотора, за да осигури реална енергийна ефективност и лесна управляемост. i-MMD не работи с конвенционална трансмисия, а вместо това функционира чрез далеч по-компактен агрегат, осигуряващ  директна връзка между задвижващите части и плавното предаване на въртящия момент.

И бензиновата, и хибридната версия са с предно предаване стандартно, но и двете могат да бъдат поръчвани със система за задвижване и на четирите колела от ново поколение, която е с интелигентен контрол в реално време (Real Time AWD with Intelligent Control System™).

Новата хибридна система i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) се състои от два електрически двигателя (единият от които всъщност е електрогенератор), които задвижват автомобила в електрически режим, и 2,0-литров бензинов силов агрегат с вътрешно горене, работещ по цикъл на Аткинсън и макс. мощност 145 к.с. (107 кВт). Eдиният електрически мотор е с макс. мощност 184 к.с. (135 кВт). Той има двойна роля – задвижва автомобила в съответния режим, или генерира електроенергия, тъй като е свързан с електрическия мотор-генератор. Последният на свой ред създава електроенергия, а тя се добавя към акумулаторните батерии, и така се автомобилът се движи в електрически режим. В този случай той ускорява изключително бързо. В крайна сметка резултатът от всичко това е уникалното съчетание от екологичността на електрическия двигател с показателите на бензиновия и вътрешното пространство на конвенционален автомобил.

Три възможни режима

Възможни са три режима – напълно електрически, хибриден (ползва електроенергията от генератора към задвижващия мотор, допълнително количество идва от батериите), и такъв, в който превес има двигателят с вътрешно горене. Всъщност бутон за смяна на различните режими няма, системата изчислява прецизно кой е най-подходящият за даден момент.

Хибридната система не се нуждае от конвенционална трансмисия и разчита на фиксирано предавателно отношение, като създава директна връзка между подвижните компоненти и по този начин се осигурява плавно предаване на въртящ момент през цялата система.

В електрически режим задвижващият мотор черпи енергия единствено от батериите и така е осигурено задвижване с нулеви вредни емисии. В хибриден режим бензиновият двигател осигурява енергия за електрическия мотор-генератор, който на свой ред отдава мощност към задвижващия електромотор. Излишната мощност се връща обратно през генератора, за да дозареди батериите. В нормален режим колелата биват задвижвани от бензиновия силов агрегат, като при необходимост допълнителна доза мощност може да дойде от електромотора.

Още по темата

Card image cap
Speedboat AM37: Aston Martin за открито море

10
ное.
2016

Това е правилната лодка за Джеймс Бонд: Aston Martin прави плавателен съд с над 1000 к.с., развиващ 90 км/ч

Card image cap
Седнахме в Mazda MX-5 RF

4
юни
2016

Mazda спазва работното време: точно с настъпването на пролетта японците показват MX-5 RF

Card image cap
Volvo чества юбилей с тест-драйв върху сняг и лед

25
ян.
2017

Шведският автомобилен производител отбелязва 20 години механично задвижване на всички колела

Card image cap
Полицейското обръщане на годината! (ВИДЕО)

27
юни
2017

Когато се правиш на каскадьор, много често може да ти се наложи да си търсиш нова кола...

Card image cap

В последния брой:

Архив >