2019
Първото BMW M8 разполага не само с 625 к.с., но и с нова инфотенмънт система с M-индикации и функции
BMW Серия 8 е екстремно спортен автомобил още в серийната си версия. Естествено хората от M GmbH въпреки това не биха пропуснали възможността да направят Coupe-то и кабриолета още по-агресивни и по-пригодени за пистата. Резултатът се нарича M8, във версия Competition разполага с 625 к.с. и по отношение на външния вид прави значително по-спортно впечатление от досегашния топмодел M850i. В предницата впечатление правят по-големите вентилационни отвори и разбира се бъбреците. Страничните огледала са оптимизирани по отношение на аеродинамиката, а страничните части са доминирани от големи вентилационни отвори. Задницата също е променена – има нова броня и нов дифузьор – там разбира се са и типичните за M четири крайни ауспухови тръби и малък спойлер на капака на багажника. При моделите M8 Competition спойлерите, крайните ауспухови тръби и надписът M8 са издържани в черно. За перфектната позиция на пътя се грижат специфичното M окачване с екстремно стегната настройка, електромеханичното управление със зъбна рейка, както и адаптивното окачване с електронно регулиращи се амортисьори, което постоянно оценява информация за движението на каросерията, пътната настилка и корекциите на управление.
AUTO BILD предполага, че М8 ще струва от 360 000 лв., а версията Competition ще бъде по-скъпа с поне още 20 000 лв. За сравнение: разполагащият с 530 к.с. M850i в момента стартира от 250 000 лв. Премиерата на BMW M8 ще бъде на IAA във Франкфурт (12-ти до 22-ри септември 2019 г.).
Вътрешно пространство: в кокпита впечатление ни прави познатият ни от M5 волан, заедно с M-бутоните и допълнителната порция карбон за централната конзола. Нови са червеният бутон за стартиране и коженият лост на трансмисиятас лого M. Новоразработените спортни седалки с интегрирани подглавници имат симпатична екстра: надписът M8 е осветен. При нормалното M8 серийното оборудване включва кожена тапицерия Merino, при която можете да избирате между два цвята. Серийно M8 Competition е с изцяло кожена тапицерия, като опционално се предлага двуцветно оборудване кожа-алкантара.
Оборудване: BMW M8 за първи път ще бъде оборудвано с новата система за управление на кокпита на М-моделите. Най-важните нови функции се крият зад два бутона на централната конзола. Посредством бутона Set-up можете да избирате между различни режими на движение за отделните компоненти като двигател, окачване, управление, спирачка и двойно задвижване. Има и още един бутон – за така наречения M режим, който настройва спортно индикациите и асистиращите системи за водача. Премиера има и новата интегрирана спирачна система, която предлага по-висок комфорт на спиране и прецизно дозиране на спирачното действие.
Двигател: при двигателите BMW залага за новия си топмодел M на 4,4-литровия V8 агрегат. В нормалното M8 бензиновият мотор разполага с 600 к.с., а във версията Competition мощността е 625 к.с. И при двете степени на мощността максималният въртящ момент е 750 Нм. За превключването на предавките отговаря 8-степенната M-Steptronic трансмисия, а M8 е с двойно задвижване. Това означава, че с натискане на бутон M8 може да превключи на чисто задно задвижване. Стойностите по отношение на спринта звучат обещаващо.
M8 спринтира като Coupé за 3,3 секунди от 0 до 100 км/ч (кабриолет: 3,4 секунди) и достига за 10,8 секунди темпо 200 км/ч (кабриолет 11,3 секунди). M8 Competition Coupé ускорява за 3,2 секунди до скорост 100 км/ч и за 10,6 секунди до скорост 200 км/ч (Competition Cabrio: 3,3 и 11,1 секунди).
Максималната скорост на всички модели е електронно ограничена на 250 км/ч, като с опционалния пакет M Driver’s Package тя се вдига на 305 км/ч. Серийно M8 е оборудван с ауспухова уредба с клапа, при моделите Competition или срещу доплащане се използва M спортна ауспухова уредба.