60 000 км с Panamera Diesel: страхотно представяне на „тлъстото“ Porsche!

Panamera е добър автомобил. Но отговаря ли качеството в дългосрочен план на високите цени? Ние проверихме това в продължение на 60 000 километра


13
юни
2017

Рядко се случва шансът на един автомобил да премине безпроблемно през тежкия продължителен тест на АUТО BILD, като на Panamera. Защото голямата лимузина е рожба на Patchwork: каросерията се произвежда в завода за лекотоварни автомобили на VW в Хановер, двигателят се доставя от Audi, а колата се сглобява в Лайпциг. Трудно е да се очаква високо качество в дългосрочен план от такъв „сбирщайн“. Но Porsche бяха напълно спокойни – и ни предоставиха Panamera Diesel. И още при пробег 4567 км очакванията на скептиците се потвърдиха. При пътуване до Люнебург внезапно светна контролната лампа на двигателя, Porsche премина в сервизен режим, не можеше да развие повече от 80 км/ч и с тази скорост бавничко се прибрахме в Хамбург.

МАСИВНА ИЗРАБОТКА Дъното на Panamera подсказва защо голямото Porsche лежи толкова стабилно на пътя. Това се дължи на многото усилвания под каросерията

В сервиза на Porsche бързо установиха: нищо страшно, просто се е откачил вакуумен маркуч на турбокомпресора. Това бе единият от тежките дефекти, които си позвали Panamera за 60 000 километра. Но това Porsche бързо спечели уважението на колегите в редакцията. Зад волана на струващата 97 337 евро лимузина дългите пътувания бяха истинско удоволствие. Набързо на сравнителен тест до Италия? Няма проблеми. А и разходът на гориво, дори и при бързо шофиране, бе напълно приемлив. Нашият колега Карл-Аугуст Алмщад постигна 7,9 литра на 100 километра – което позволява  пробег от 1000 километра с eднo зареждане. Но Panamera ни впечатли и с комфорта си – който по принцип не е от силните страни нa Porsche.

УПРАВЛЯВАЩ БЛОК Никаква възможност да сгрешите някоя функция

„Окачването е изненада. Уверено, спокойно поведение на пътя, комбинирано с висок комфорт на возене и типичното усещане при Porsche“, резюмира редакторът Мартин Путц. Но това е само едната страна на Porsche. След като влезете в града, Panamera бързо губи чара си. „Обзорът е просто лоша шега. Без камера сте загубени“, смята редакторът Манфред Клангвалд. Колегата Щефан Малах също беше много щастлив, след като успя да паркира Panamera без драскотини по джантите и ламарините в подземния гараж на редакцията. Но иначе всичко е перфектно при „тлъстото“ Porsche? Не съвсем. По време на продължителния тест ни подразниха няколко дребни проблема.

ИЗНОСЕНИ Няма спор, предните спирачни накладки са за смяна

Така например при пробег 42 226 километра се счупи ограничителят за регулиране на волана – и бе заменен по гаранция. През зимата проблеми ни създаваше и индикаторът за нивото на горивото. При температури около нулата той се нуждаеше от няколко минути, докато покаже точното количество гориво в резервоара. Окей, това са дреболии. Но в този ценови клас клиентите очакват съвършенство и в най-дребните детайли. Но нямаме никакви оплаквания по отношение на разхода. Средната му стойност за 60 000 километра бе 9 литра дизелово гориво на 100 километра. Сензационно ниска стойност, която в комбинация с ниските сервизни разходи от 396 евро (обслужване при 30 ооо км) и 379 евро (смяна на масло при 50 000 км) отговаряше на 30 цента на километър (без загуба на стойност) – което е напълно приемлива цена за подобен автомобил. Не установихме почти никакви повреди и при финалния технически преглед. Един скъсан топлозащитен екран на диференциала, „изпотен“ уплътнител на масления картер – това бе всичко. Дори и последните скептици млъкнаха.

ОГЛЕД Вещото лице от DEKRA Гюнтер Шиле (вляво) и редакторът на AUTO BILD Манфред Клангвалд установиха единствено леко „изпотен“ уплътнител на масления картер

СТАРИТЕ БОКСОВЕ Не, двутонната дизелова лимузина не е спортен автомобил. Но с нея може спокойно да се отправите на дългото пътуване до Нюрбургринг

СПОРЕН ДИЗАЙН НА ЗАДНИЦАТА „Тлъстата“ задна част на Panamera не допада на мнозина. Това бе осъзнато и от Porsche – моделът бе подложен на фейслифт

ЛЮБИМ АВТОМОБИЛ ЗА ДЪЛЪГ ПЪТ За фотосесия в Модена, Северна Италия, редакторът и фотографът предпочетоха Panamera-та от продължителния тест

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >