2021
Фейслифт на Land Rover Discovery, три нови моторизации – всички 6-цилиндрови
ВСЪЩНОСТ МНОГО ПОВЕЧЕ ФЕНОВЕ НА всъдеходите би трябвало да си купуват Discovery, тъй като де факто се касае за Range Rover (същата алуминиева платформа) за половината сума. Вероятно размерът му го прави нишов модел – колата е по-висока и по-дълга от Volvo XC90! Сдържаният фейслифт от 2021 г. носи не само нова инфотейнмънт система с по-голям монитор (11,4 инча) и нов превключвател на автоматичната трансмисия (вместо електрически излизащия), най-вече три нови моторизации. Дизеловите: D250 (3,0-литров дизелов, 6-цилиндров, 249 к.с., 3,0 тона прикачен товар), D300 (като D250, но с 300 к.с. и 3,5 тона прикачен товар). Бензиновите: P360 (3,0-литров 6-цилиндров, 360 к.с.) и P300 (2,0-литров 4-цилиндров, 300 к.с.) – само последният не е нов, това е познатият ни Si4 в обновена форма. Решихме да тестваме по-мощния дизел D300 – феновете на модела определено го чакаха, тъй като през 2018 г. V6-дизеловия мотор на Ford бе махнат от гамата. D300 е адски култивиран – очаквано от 6-цилиндров агрегат. Турбина с променлива геометрия осигурява тяга в долния диапазон на оборотомера, а втора турбина с постоянна геометрия помага за това, на големия всъдеход да не му свърши въздуха и в горната част на оборотомера. По време на нашия тест разходът бе 9,4 литра дизел/100 километра. Истинско перманентно двойно задвижване чрез централен диференциал, по желание и с понижаващи предавки и блокаж на задния диференциал: не, това не е SUV, а това е расов всъдеход, автомобил за теглене на ремарке. Сега задната седалка е с по-дебела тапицерия. Цените в Германия стартират от 122 000 лв., а тестваният от нас D300 е с цена от 134 000 лв. Немалко пари, но поне въздушното окачване (преди с доплащане от 3300 лв.) сега е серийно.
ИЗВОД
Ролф Клайн
6-цилиндровите двигатели превръщат Discovery най-после в Range Rover за половината от парите – все още не е съвсем евтин, но и доста по-близо до първи избор за феновете. Само не го наричайте SUV, това е истински всъдеход!