6-те златни правила за карането на мотоциклет, разкрити от Ангел Караньотов

0203
2017

Мотоциклетистите са сред най-уязвимите участници в движението – ето защо те трябва да мислят за своята сигурност дори повече от останалите. Ангел Караньотов дава ценни съвети за карането на две колела

От миналата година 4-кратният европейски шампион по супермото Ангел Караньотов е сътрудник на AUTO BILD България. С оглед на все по-интензивния трафик още повече хора започват да се замислят за „мятането“ на две колела. „Автомобилът превозва тялото, а мотоциклетът – душата“, гласи стара моторджийска мъдрост. Мотоциклетистите (особено в България) се чувстват в голяма степен независими от час пик, лавирайки между автомобилите – естествено, на границата на закона. Повечето шофьори нямат против това и джентълменски правят място на своите „колеги“ на две колела по-малко. Водачите с категория А и М обаче са по-уязвими от останалите.

Именно поради тази причина ние помолихме Караньотов-младши да даде някои ценни съвети за безопасността – основните причини за грешки според нашия ас са надценяване на възможностите, неспособност за предвиждане на опасна ситуация, неправилна преценка за сцеплението на настилката и поддаване на емоция.

  1. Не „скачайте“ на задната спирачка – дори и при мотоциклет с ABS не спирайте рязко и с цялата сила, която имате. В масовия случай на две колела се спира много по-трудно, отколкото с автомобил.
  2. Винаги давайте инструкции на човека, който возите със себе си – пасажерът не трябва да ви е обгърнал с две ръце, а трябва да се подпира на резервоара, защото при спиране цялата тежест отива напред.
  3. Спазвайте по-голяма дистанция от високи превозни средства, за да имате по-добра видимост напред.
  4. При каране в група винаги най-неопитният трябва да води – защото в противен случай, ако той се „изсили“ да следва останалите и не може да поддържа темпото им, има по-голяма опасност да падне.
  5. Не пестете от екипировка – ако търсите максимална сигурност, не бива да си мислите, че сте направили нещо глупаво, ако машината ви струва 5000 лева, а екипът – 3000.
  6. Анализирайте настилката: с времето човек придобива опит, благодарение на който разбира колко е добро сцеплението на различните типове асфалт (с повече дзифт, с повече камъни и т.н.).

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин