Влагата в aвтомобила е проблем за много шофьори, особено в студените и влажни месеци. И в това няма нищо странно – студеният въздух поглъща по-малко влага от топлия, затова и прозорците се замъгляват по-бързо. С действията си обаче много шофьори допринасят за събирането на още повече влага в автомобила. А след като проникне в колата, тя не изчезва толкова лесно. С течение на времето това може да причини сериозни проблеми: бактериите и плесените се чувстват като у дома си във влажния въздух. AUTO BILD обяснява кои грешки трябва да избягвате и как да изсушите автомобила отново.
Влага в aвтомобила: шест грешки, които да избягваме
1. Забравяме да почистим дренажите
Шофьорите често забравят редовно да проверяват и почистват дренажните канали за дъждовна вода. Ето защо те нерядко се запушват с мръсотия и листа, заради което водата не може да изтече. Тя често успява да проникне и във вентилацията или да намокри стелките ви. Единственият начин за противодействие на това е редовното почистване. Дренажните канали са разположени най-често между предното стъкло и капака, но такива има също около шибедаха (в зависимост от оборудването) или в задната част на автомобила. Често е достатъчно просто да отстраните с ръка замърсяванията от каналите. Препарат за отпушване на тръби може да помогне при по-силно замърсяване. След това проверете с малко вода дали каналите отново са пропускливи. За да не се запушват каналите, е най-добре да го проверявате редовно.

2. Отлагаме смяната на филтъра за купето
Филтърът за купето, познат и като „поленов“, трябва да се сменя веднъж годишно – но много шофьорите често забравят да го направят. Когато филтърът за купето е запушен, това може да се превърне причина за влагата в автомобила. Прахът и мръсотията пречат на въздуха да циркулира оптимално. Освен това могат да се утаят гъбички и бактерии, което прави мръсния поленов опасен за здравето. Ето защо смяната на филтъра е важна. Нов филтър струва около 20 лева и в повечето случаи може да бъде сменен и от лаик. Висококачествените филтри с активен въглен филтрират не само полени и прах, но и азотни оксиди (NOx) от въздуха.

3. Шофираме само при вътрешна циркулация на въздуха
Ако вентилацията е постоянно в режим на вътрешна циркулация, автомобилът няма да се проветрява. Резултатът: влажният въздух не може да излезе. Затова пуснете вентилатора и в идеалния случай и парното, защото топлият въздух абсорбира повече влага от студения въздух. Също така може да отворите за кратко прозореца, така че да излезе влажният въздух. Това е особено полезно при ниски температури, когато от дюзите все още не духа топло. Тъй като топлият въздух, който издишвате, внася допълнителна влага в автомобила и замъглява прозорците.
Продължете на следващата страница