2023
В новия автомобилен свят немалко модели се оказват нерентабилни за производителите си – и затова въпреки дългата си кариера (в много случаи) те отиват в историята без директен наследник. Някои от тях са утвърдени в продължение на десетилетия бестселъри – като например Fiesta, а други просто бяха изпреварили времето си (напр. BMW i3).
BMW i3
Той беше изпреварил времето си. Още през 2013 г. имаше пътническа клетка от карбон, срещуположно отварящи се врати без средна колона и версия с удължител на пробега. За последно „смъкнатото“ i3s (на снимката) трябваше да доставя радост от шофирането – твърде късно, i3 вече е история.

Dacia Lodgy
Като Stepway Selection моделът се пенсионира след десет години. Наследникът Jogger също предлага седем седалки, но 2617 л максимална вместимост на багажника (Jogger 1819 л) на цена от 36 000 лв. за дизелов двигател със 116 к.с. си остават без конкуренция.

Ford Fiesta
Истинска класика сред малките автомобили, на пазара от 1976 г., като в момента бе освежено осмото поколение на модела. Краят обаче наближава. Малкият модел от Кьолн вече не се предлага с три врати, а в средата на годината от производство ще бъде спрян и вариантът с пет врати. Fiesta вече не е достатъчно рентабилна.

Ford Mondeo
Още един дългогодишен модел от Кьолн, който ни напусна. Още през пролетта производството на Mondeo спря, затова едва ли е утеха фактът, че в Китай излезе шестото поколение на модела. То обаче изглежда толкова стилно, че се натъжаваме още повече.

Hyundai Ioniq
Стартирал през 2016 г. като пълен хибрид, Plug-in-хибрид и електрически вариант. На външен вид електрическият модел (на снимката) единствено има затворена решетка. С актуалния Ioniq 5 първият Ioniq има само общо име, иначе техниката е различна.

Lamborghini Aventador
След повече от десет години и произведени 11 465 екземпляра Aventador се сбогува със специалния модел Ultimae (350 Coupé-та и 250 роудстъра, на снимката). Утехата: наследникът на модела също ще бъде с 12-цилиндров атмосферен двигател.
