6-колесното Renault, което покорява пустини през 20-те години

0409
2022

Автомобилът ли е инструментът, който прави възможни последните велики открития? Той ли е единствената машина, която е способна да стигне до най-отдалечените райони? През 1920 Сахара, простираща се между Алжир и френска Западна Африка, формира бариера, която може да бъде прекосена само от камилски кервани. Железницата се отказва, самолетът все още се колебае. Година след като Citroën представя своя autochenille, или полукамион, Renault разработва Six-Roues, мощен камион с двойни колела и гуми с ниско налягане, които да се движат по-лесно по пясъка. Задвижващи са задните две оси, за да се гарантират офроуд качества и поддържане на добра скорост.

В края на декември 1923 Renault потегля на първата експедиция, изминавайки разстоянието от Тугурт до Ел Уед за само два дни! Този сериозен успех проправя пътя за други експедиции, включително до Коломб-Бехард (1924), езерото Чад, след това нос Добра надежда (1925), прекосяване на африканския континент… Renault създава приключение с нови маршрути, възползвайки се от уникалната възможност да създаде транспортна компания, Compagnie Générale Transsaharienne (1923), за да изпълнява редовни линии между Северна Африка и Нигер.

Още по темата


ƒ