6 дизелови модела, от които ще спестите двойно!


29
дек.
2018

ДАЛИ ДИЗЕЛЪТ ИЗОБЩО някога ще си възвърне доброто старо име? При поглед върху табелките с цените на нашите шест дизелови комбита се съмняваме това да се случи. Нерядко тригодишни модели се предлагат на стойност по-малко от една трета от стойността им като нови – почти на безценица! При това всички кандидати отговарят на норма за вредни емисии Eвро 6 и към момента не са засегнати от забрана за движение в градовете. Да, разбира се, че и над тях тегне Дамоклевият меч на евентуалната забрана – причината е, че нито един от моделите не отговаря на норма 6d-Temp. Всичките ни шест предложения са модерни употребявани автомобили: икономични, разнообразни, издръжливи и подходящи за дълъг път. Именно тези качества доскоро нареждаха дизеловите автомобили сред най-стабилните по отношение на запазване на стойността. Загуба на стойността от над 50 процента за три години бе по-скоро изключение. Междувременно съотношението между цена и настояще изглежда е излязло от равновесие. Толкова сериозно, че примами купувачите на употребявани коли от чужбина. Тъй като в много държави в Европа подобен модерен дизелов автомобил продължава да предизвиква само положителни асоциации. При нас от AUTO BILD не е по-различно. След като се запознахме с шестте ни употребявани автомобила, бързаме да направим извод: много различни модели, но при всичките клиентите биха могли да потриват доволно ръце. Изминаващите много километри определено ще останат доволни от автомобилите. 5 до 6 литра са напълно достатъчни на 4-цилиндровите агрегати в ежедневието. Единствено Mercedes с V6 мотор харчи повече, но все пак с разхода си от 7 литра по време на теста даде резултат под този на производителя (620 нютонметра!). Нито един бензинов агрегат не може да има такава ефективност. Възможно е скоро да се появят и системи за допълнително оборудване, които да накарат старите дизелови двигатели да отговарят на нормите за вредни емисии.

Opel Astra ST 1.6 CDTi от 14 000 лева

При Astra J бързо ще се сблъскате с негодуванията: критиците непрестанно мърморят за лошото оползотворяване на пространството, голямото тегло и непрегледното оформление на кокпита, но пропускат да похвалят качествата на произвежданата между 2009 и 2015 г. Astra. Те изпъкнаха в продължителния тест на AUTO BILD, където 1.7 CDTI финишира с оценка 5+. Почти нямахме забележки относно изработката. Проблемите с ръждата бяха предотвратени от добрата консервация. Със 110 к.с. нашият 1.6 CDTI не е майстор на динамиката, но затова пък е доста икономичен. Стегнатите и комфортни предни седалки са подходящи за пътуване на дълги разстояния. Цената също е добър аргумент: къде иначе ще намерите толкова евтино комби с Eвро 6?

Претрупана централна конзола, освен това неособено просторно място. Отлични: стегнати и комфортни седалки

Mercedes E 350 T CDI от 34 000 лева

За автомобилните ценители с екологична съвест Mercedes E-клас с 6-цилиндров мотор е горещ кандидат. Серията 212 притежава старите добродетели на марката като високо качество на детайлите, интелигентни решения и отличен комфорт. Всичко това с възможно най-малко дефекти. Винаги добра комбинация: комби и дизелов мотор. С фейслифта от 2013 г. са отстранени и последните проблемчета като дефектни инжектори и разтеглени ангренажни вериги. Ако приготвите за поддръжка малко повече пари, то в E 350 с 6-цилиндров агрегат и 620 Нм ще откриете автомобил с отличен комфорт за дълъг път. Идеален, както и тестовият автомобил, без скъпото въздушно окачване Airmatic и с малки джанти. Така все пак рискът от високи разходи при високия комфорт ще остане малък. Внимавайте с бившите таксита.

Ръбестият дизайн е въпрос на вкус, а високото качество – не. Лостът за трансмисията е на кормилната колона

Още по темата

Card image cap
Hyundai Elantra на старо: защо таксиджиите са влюбени в него?

5
февр.
2018

Ако Hyundai Elantra въобще може да ви впечатли с нещо, то това е надеждността

Card image cap
Нова Octavia или Е-класа на старо: Кой е разумният избор?

26
мар.
2017

Кой да си купим – новата Octavia или употребяван E-клас? AUTO BILD тества и двата модела

Card image cap

В последния брой:

Архив >