Мотоциклети » 6 вълнуващи електрически мотоциклета

6 вълнуващи електрически мотоциклета

3110
2022

Мотоциклет с електрическо задвижване. За заклетите фенове на двуколесните превозни средства това звучи като пица с ананас! Предразсъдъците спрямо тях обаче не са основателни – освен че не отстъпват на моделите с двигатели с вътрешно горене, те се движат безшумно и без вредни емисии.
Например Zero: Zero SR/F и Tourer SR/S по отношение на усещането при шофиране, ергономията и разгръщането на мощността – всичко онова, което могат да предложат и подобни байкове с двигател с вътрешно горене. Все пак бързо ще свикнете с липсата на съединител. По отношение на пробега има какво още да се желае, но ако притежавате вкъщи уолбокс, можете да зареждате бързо и безпроблемно.

AUTO BILD ще ви представи шест актуални електрически мотоциклета.

LiveWire е най-спортният Harley-Davidson (на снимката горе)
На пръв поглед по-противоречиво нещо от „мотоциклет с електрическо задвижване“ може да е само Harley-Davidson с електромотор. LiveWire ни изненадва с необичайното усещане да караш Harley. LiveWire се движи почти безшумно, ускорява вихрено от място и спринтира толкова пъргаво в завоите, че човек се пита: дали това наистина е Harley? Пробегът на Harley LiveWire е до 240 километра. Центърът на тежестта на LiveWire е превъзходно нисък, свободата на накланяне е голяма, а тягата – впечатляваща. Производителят посочва 106 к.с., а максималната скорост е 177 км/ч. Спринтът до темпо 100 км/ч става за 3 секунди, а в зависимост от стила на каране пробегът е между 120 и 240 километра. Единствено цената не ни хареса особено: 66 000 лв.

Zero SR/S изглежда като мотоциклет – и се управлява така

На Zero определено му личи, че един от основателите на фирмата има минало в NASA. Пионерът сред електрическите мотоциклети гарнира своите байкове традиционно с технически екстри като кухи рамки и елементи, както и със специални материали, които едновременно увеличават здравината и намаляват теглото. Калифорнийците са постигнали сериозен успех с двата модела Zero SR/F (Naked Bike) и SR/S (Tourer): двата стилни, разполагащи всеки с по 110 к.с. мощност електрически байкове не само изглеждат като истински мотоциклети, но и се управляват така.
SR/S е по-комфортната машина.

По пътно поведение, разгръщане на мощността и ергономичност не отстъпват на конкурентите с двигатели с вътрешно горене. Дори пробегът от до 365 километра е конкурентоспособен – поне на теория.

SR/S надминава другия модел на марката по отношение на комфорта. Заради по-високото кормило позицията на седене не е толкова агресивна, а мястото за сядане е подчертано удобно. Zero посочва максимална скорост от 200 км/ч. Цените стартират от около 43 000 лв. Възможно е бързо зареждане.

Zero FXE е изгодната възможност да карате електрически мотоциклет

Zero от Калифорния е основана през 2006 г. и започва да произвежда електрически мотоциклети – тя е първата такава компания. Байковете на американците впечатляват феновете с любовта си към детайлите.

В момента една от най-изгодните възможности да карате електрически мотоциклет е Zero FXE – от 27 000 лв. Освен това с теглото си от 155 кг FXE е приятно лек. Електрическата „американка“ се движи на 17-цолови джанти и в зависимост от зарядното устройство зарежда за между 1,8 и 9,7 часа. За задвижването отговаря най-слабият електромотор на Zero с 33 кВт.

Необходимата енергия се осигурява от най-малката батерията в портфолиото на производителя – 7,2 кВтч. Накрая разполагате с максимална мощност от 44 к.с., максималната скорост е 132 км/ч, а пробегът – 161 километра.

Дали бъдещето на ендуро спорта е електрическо като E-Freeride?

Приятелите на мотокроса и ендурото се въодушевяват, когато чуят буквите K, T и М. Боядисаните най-често в оранжев цвят машини на австрийците принципно са малко по-скъпи от тези на конкуренцията. Но затова пък компетентността на KTM за извън асфалтираните пътища е огромна: многобройни победи на рали „Дакар“.

С KTM можете да се движите безшумно в калта

Представяме ви перфектната комбинацията от машина за преминаване през тежък офроуд и сложно катерене – KTM Freeride. А Freeride се предлага и в електрическа версия. С 24,5 к.с., тегло от 111 килограма и продължителност на шофирането от 90 минути. След това Freeride E-XC трябва или да бъде зареден за 110 минути, или просто батерията му да бъде сменена. Цената на E-XC започва от 22 000 лв.

Energica EsseEsse9 се зарежда за един час

Energica EsseEsse9 се различава от Naked Bike с двигател с вътрешно горене едва при втори поглед. „Италианката“ притежава спортни гени: Energica произвежда електрическите мотоциклети за Гран при. Базовият вариант е със 109 к.с. и има батерия с капацитет от 13,4 кВтч. Ако поръчате по-голямата батерия с 21,5 кВтч, то пробегът нараства: на теория между 130 и 420 километра за електрическия мотоциклет на Energica. Вероятно при средно използване на батерията истината ще е някъде по средата. Но и това е съвсем прилична стойност. Максималната скорост на Energica е 200 км/ч. Всички версии на EsseEsse9 – с изключение на базовата – могат да бъдат зареждани серийно на CCS зарядни станции. Пълното зареждане продължава около час. При по-бавно зареждане Level 2 за един час електрическата „италианка“ може да зареди ток за пробег от 67 километра. Цената на модела стартира от 39 000 лв.

Govecs е успешното завръщане на лястовицата

Признаваме, че е трудно да определим това завръщане като електрически Govecs Schwalbe. Електрическият дебют на легендарния модел от ГДР не подхожда някак си в категорията мотопеди.
Govecs предлага модел със задвижване на Bosch с 10,8 к.с. Така новото поколение на легендарния двутактов вариант вдига 90 км/ч максимална скорост.

Електрическата лястовица е много удобна
Динамичните характеристики са пъргави, а пътното поведение – стегнато. Ако търсите комфортен мотоциклет, то електрическата „лястовица“ не е за вас. Иначе е много удобна, идеална е за бърза смяна на лентите за движение и ускорява съвсем прилично. Батерията и кабелът за зареждане са фиксирани един за друг – зареждането става от контакта вкъщи. Цената стартира от 14 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин