2021
Големи екрани, интуитивно гласово управление и винаги онлайн свързаност благодарение на мобилна връзка – съвременните автомобили вече могат да направят нещо повече от това да ви транспортират от точка А до точка Б. Но това, което се случва в областта на свързаността за aвтомобилите в бъдеще, вече по традиция дебютира на CES в Лас Вегас. В рамките на изложението, което тази година е само виртуално, AUTO BILD разговаря с Harman, един от водещите доставчици на Car-Entertainment решения. Тези пет тенденции ще бъдат заложени в интериора на колела от утрешния ден:
1. Единност
Почти всеки нов автомобил в наши дни разполага с повече или по-малко интелигентна информационно-развлекателна система. Системите на различните марки обаче не са структурирани по един и същ начин и всяка изисква запознаване от страна на потребителя. Разбира се, който не сменя автомобила си дълго време, няма да има проблем, но потребителите, които често използват споделени автомобили или рент-а-кар, често изпитват затруднения при боравенето в кокпита. В това отношение автомобилите се различават значително от смартфоните.
При телефона почти няма значение с коя операционна система сте запознати, логиката на менюто е почти еднаква за Apple и Android. Приликите в логиката на управление също ще бъдат наложителни в автомобилния сектор, за да се даде на клиентите чувство за свързаност и познанство с автомобила.
2. Изкуствен интелект (AI)
Изкуственият интелект е мегатрендът в технологичната индустрия. Той също така играе все по-важна роля в автомобилите и ще бъде важна част от информационно-развлекателните системи в бъдеще. Целта е да бъде опростено управлението в интериора. С помощта на изкуствен интелект и различни сензори в колата трябва да бъдат предвиждани действията на пътниците и по този начин да бъде персонализиран потребителският интерфейс по опростен начин. Функции като Eyetracking могат дори да позволят на пасажерите да избират развлекателно съдържание само с поглед. Системата малко по малко опознава своите потребители все по-добре и буквално чете мислите им. Днес хиперекранът на Mercedes трябва да използва част от тази технология.
3. Мащабируемост
Почти всички производители на автомобили рекламират своите особено интелигентни информационно-развлекателни системи. Много от показаните функции често са достъпни само в най-скъпите версии на системите. Необходимата изчислителна мощност и дисплеите струват пари, които производителите обичат да получават от клиенти, готови да доплатят за скъпи автомобили. В бъдеще обаче мащабирането до по-достъпни продуктови групи ще бъде от съществено значение. Достъпът до Entertainment-функции на високо ниво в по-евтини масови модели увеличава удовлетвореността на клиентите, от една страна, и генерира огромно количество данни за употреба на системите, от друга. Тези данни се използват в облачните услуги на производителя и по този начин подобряват „интелекта“ на услугите за всички клиенти на дадена марка. Mercedes и BMW например са прехвърлили своите системи на всички продуктови линии, а Volkswagen е оборудвал компактен модел – Golf 8, с най-добрата си система. Много A-класи използват същата инфотейнмънт система като при S-клас. Най-важният аспект за бъдещето обаче е ясно да се дефинира кой клас автомобил какви функции ще има и какви стъпки за изчисление ще бъдат необходими.
Продължете на следващата страница