595 EsseEsse надува мускули


12
авг.
2019

Тунинг-подразделението на Fiat Abarth си направи подарък за своя 70-ти рожден ден – новия 595 EsseEsse. AUTO BILD тества горещия вариант на 500.

Трудно е да разтърсиш този малък автомобил: както по време на „тангото“ в завоите, така и при междинните спринтове дори и утвърдените „спортисти“ не успяват да избягат на италианския малокалибрен „куршум“. И нищо чудно – това тук не е един обикновен Fiat 500, а Abarth 595 EsseEsse със 180 к.с. и собствено тегло от 1165 килограма.  

В спортен режим 595 EsseEsse е в страхотна форма

В този тунингован Fiat се крият два характера. В стандартната настройка спортният Cinquecento е сдържан – както по отношение на акустиката, така и при реакциите на педала на газта. Окачването е стегнато и не се справя особено добре с късите неравности. Особено, ако следват няколко неравности една след друга. Ако посредством натискане на бутон активирате спортния режим, малкият „италианец“ опъва своите мускули: тогава комбинираният уред се оцветява в червено, в центъра излиза оборотомерът, но като цяло нищо не става по-прегледно. Воланът изисква повече усилия, става сравнително прецизен, но все пак можеше да има по-силна обратна връзка. Необходимо е известно време, преди управлението да реагира от средното положение на волана, което в никакъв случай не е недостатък на бързи участъци от магистралата. Сега реакцията на педала на газта е значително по-директна, а спортният ауспух вдига доста повече шум.

Abarth се чувства отлично в завоите

Изпълнените със завои междуградски пътища са предпочитаната територия на Abarth 595 EsseEsse. завои от всякакъв тип се вземат от Fiat с абсолютно спокойствие – въпреки късото междуосие на модела от 2,30 метра, както и сравнително високия му център на тежестта. Това се дължи на механичния блокаж на диференциала както и на по- твърдата настройка на окачването с амортисьорите Koni FSD (Frequency Selective Damping) на задна ос, което обаче води и до компромиси по отношение на комфорта. 4-цилиндровият турбобензинов мотор иска обороти, като под 3500 об/мин е малко спънат. Все пак след 6,7 секунди достига скорост от 100 км/ч, а максималната му е 225 км/ч. Посоченият среден разход на гориво е 6,8 л/100 км – по-скоро теоретична стойност, отколкото реалност. 

Все пак бихме желали по-прецизно превключваща трансмисия с по-къси ходове – в такъв случай тя можеше да изтръгне повече от 1.4-литровия мотор. така пета предавка е с прекалено дълго предавателно отношение. Спирачките са четирибутални Brembo с вентилирани предни спирачни дискове. Самите спирачки си вършат работата чудесно и не отслабват действието си дори и след няколкократно пълно спиране.

Във вътрешното пространство лъха на моторен спорт

Позицията на седене в серийните спортни седалки би могла да е още по-ниска. Във вътрешното пространство има голям брой елементи от и препратки към моторния спорт: алуминиеви педали и карбон по волана и седалките. Иначе в кокпита цари обичайната пластмасова атмосфера. Пред водача е доста претрупано, което не се отразява благоприятно на прегледността, но добре че поне индикацията за скоростта винаги се вижда добре. На 7-инчовия монитор на инфотейнмънт системата можете да изобразявате съдържание от смартфона чрез AppleCar Play и Android Auto. По отношение на цената Abarth 595 EsseEsse не е никак скромен: стартът е от 60 000 лв., като серийното оборудване включва биксенонови фарове, седалки тип корито от моторния спорт, автоматична климатична инсталация и спортна ауспухова уредба.

Още по темата

Card image cap
Колко спортен е A5 Sportback?

23
окт.
2016

Audi A5 Sportback е изцяло нов автомобил, който има претенциите да бъде спортен. Купето с четири врати струва над 80 000 лева. Запознайте се с първите ни впечатления от него!

Card image cap
Seat Leon Cupra R

28
ное.
2017

Card image cap
Моят електрифициран уикенд с Renault Zoe

24
февр.
2016

Редакторът Димитър Пешев прекара два дни с електрическото Renault Zoe и изпита нетипични за обикновен шофьор усещания

Card image cap
По-близо до средния клас

3
окт.
2017

Като компактен модел Civic има голям успех с атрактивния си дизайн и солидната и иновативна техника - сега моделът вече се предлага и във версия седан

Card image cap
BMW M240i xDrive: с него шега не бива

15
май
2017

Последната стъпка преди М2 гарантира върхово удоволствие от шофирането, комбинирано с предвидимо пътно поведение

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: