2024
M3 CS някак ухае на рециклиране на остатъци от CSL, нали? Седанът изглежда абсолютно същият, има неговото окачване, 550 к.с. и струва цяло състояние. Така че трябва да е много бързо?
Колосалните почти 300 000 лв. за BMW M3 със задвижване на четирите колела, олекотено с 20 килограма чрез различни карбонови части, в което са имплантирани 550 к.с. на M4 CSL и неговите жълти дневни светлини, ограничителят на максималната скорост е елиминиран, пакетът за писта със седалки тип корито и полусликове и всичко друго серийно на борда. Вече звучи доста богато, но не е ли твърде скъпо?
За сравнение: най-бързият и спортен M4 до момента, CSL, е с 40 000 лв. по-скъп и има серийни керамични спирачни дискове, което е опция за M3 CS. Серия M3 със задвижване на четирите колела се предлага за 200 000 лв. Звучи така, сякаш на M GmbH все още са им останали части от CSL и набързо са създали M3 CS с тях и са му поставили доста висока цена. Все пак CSL е легендарен и ако нещо е скъпо, то трябва да е добро и бързо.
Съжаляваме, скъпи жители на Гархинг, това не е само наше мнение, ще го откриете и в многото форуми на BMW. Но факт е, че ако този M3 CS беше толкова бърз, колкото M4 CSL, тогава всички със сигурност биха били доста доволни. Но на хартия няма как да стане. CSL е със 130 килограма по-лек и е с гуми Michelin Cup 2 R, които (все още) не са налични за M3 CS. Разбира се, CS разполага със сигурно задвижване на четирите колела, но честно казано, това също няма значение за бързината. Но както често се случва, фактите трябва да бъдат предоставени субективно и обективно. Само тогава можете да направите солидно изявление. Така тестваме автомобила на и до пистата.
Разлики с BMW M3
Накратко за разликите спрямо нормалното M3, защото както беше описано по-горе, това е само малко CSL грим. Просто дайте на турбото повече налягане и сте готови? Не, картерът на шестцилиндровия редови двигател с турбокомпресор е проектиран със затворена конструкция и благодарение на допълнителната си здравина е проектиран за особено високо налягане на изгаряне. Освен това има модифицирана настройка на окачването, включително независима кинематика на осите и адаптирани пружини и амортисьори, по-точен софтуер за контрол на стабилността при шофиране, адаптивни амортисьори и спирачна система.
Намираме се на тестовата писта на DEKRA на Лаузицринг, за да измерим надлъжната динамика. От 0 до 100 км/ч трябва да отнеме 3,4 секунди. Активираме системата за лаунч контрол и потегляме. Особено в първите няколко метра M3 CS се изстрелва толкова силно, сякаш сцеплението е най-естественото нещо на света. Благодарение на гумите Cup, седанът катапултира до темпо 100 км/ч само за 3,2 секунди, две десети по-бързо от посоченото, без почти никакво буксуване или големи движения. Но само толкова бързо, колкото бе и по-тежкото с 14 килограма M3 Competition xDrive в супер теста през 2022 г. До 200 км/ч, CS със своите 550 к.с. е малко по-напред от него, само CSL беше малко по-бързо в диапазона от 200 до 280 км/ч.
302 км/ч максимална скорост
За пътищата, магистралите и ежедневието не е нужно да говорим кой знае колко много. Това M3 се справя добре, въпреки модифицирано окачване. Седанът се чувства като у дома си, особено на магистралата, 302 км/ч не са само фантазия, може да ги вдигне без много усилия.
Но какво се случва на пистата Заксенринг? Близо ли е до CSL? Изпреварва ли нормалното М3? Още от първите няколко метра става ясно: определено му липсва още, за да бъде CSL. Управлението е впечатляващо, съчетава стабилност и пъргавина, с малко по-прецизно управление, сцепление в завои и цялостно сцепление в сравнение с M3. Но в крайна сметка CS е по-бързо от М3 само със седем десети от секундата. Твърде малко за толкова усилия и пари.
Между другото, в предишния модел M3 CS изглеждаше по-блед от M4 с печата. Така че можем само да се надяваме, че M4 CS, който ще се появи през лятото, ще бъде много по-близък до CSL и ще бъде по-достоен за обозначението CS и парите си.
ИЗВОД
Гидо Науман
Честно казано, с ужасяващата цена на CS и минималното увеличение на пърформънса, в края на този тест можем само да препоръчаме купуването на M3 Competition xDrive, което е с около 100 000 лв. по-евтино.