500 конски сили за последното Porsche 718 на ДВГ

1005
2023

Преди 30 години Porsche представи Boxster Concept, прототип на малък роудстър с централно разположен двигател. През 1996 г. на пазара излиза първият Boxster (Typ 986), който помага на Porsche да излезе от кризата. Следват още три поколения на модела – като всяко от тях беше предлагано и в купе-версия Cayman. От 2025 г. и Boxster, и Cayman ще бъдат електрически. Но преди те да излязат, Porsche лансира много специална версия на 718 на двигател с вътрешно горене – за последен път!

4-литров атмосферен двигател от 911 GT3

Новият Spyder RS ​​е не само първият открит модел с означението RS от десетилетия, но и последното бензиново 718. Зад седалките работи 4-литровият 6-цилиндров атмосферен двигател от актуалното GT3. А той разполага с отделни дроселови клапи, „развърта“ се до 9000 об/мин и генерира 500 к.с. – един от най-емоционалните двигатели през последните години!

Spyder RS ​​​​с компоненти от GT4 RS

6-цилиндровият боксер е познат не само от GT3 и от неговия аналог Cup, но и от 718 Cayman GT4 RS. Машината е проектирана за пистата – но с нея Spyder RS ​​ще се чувства страхотно и по пътища с много завои като планински проходи например. Освен това GT-отделът на Porsche, ръководен от Андреас Пройнингер, е осигурил на Spyder много компоненти от GT4 RS.

Шефът на GT-отдела Андреас Пройнингер разкри на AUTO BILD най-важното за Porsche 718 Spyder RS.

Например предницата и за двата модела е почти идентична – с калници и преден капак от карбон и NACA-въздухозаборници за охлаждане на спирачките. Само спойлерът отзад е малко по-къс. Докато GT4 RS разполага с XXL-крило в стил „лебедова шия“, при Spyder RS ​​в новия екстериорен сив металик Vanadium e монтиран фин спойлер тип „патешка опашка“.

Гюрукът тежи само 18,3 килограма

Конструкцията на мекия покрив е изцяло нова – по данни Porsche тя е изключително лека и пести място. Гюрукът се състои от две части – сенник и елемент за лошо време. Ако искате да се насладите на максимално приятен звук, но въпреки това – да бъдете защитени от слънцето, можете да използвате сенника един вид като „Bimini Top“ (т.е. колкото да не ви грее на главата) – тогава заради липсата на задно стъкло в купето е доста ветровито. При лошо време се използва и втората част – и целият покрив може да издържа на скорости до 200 км/ч. Но Андреас Пройнингер подчертава: „Spyder е открит автомобил, който можете да карате и затворен, ако се налага.“

В сравнение с GT4 RS, задната част на Spyder RS е много по-фина. Вместо XXL-антикрило, тук има фин спойлер тип „патешка опашка“.

В студиото имахме възможност да демонтираме покрива – когато налице са двама души, тази операция е много лесна. Разбира се, електрически гюрук би бил по-удобен, но и по-тежък. Текстилният таван на 718 Boxster тежи 34,8 килограма, почти два пъти повече от „горнището“ на Spyder RS ​​​​(18,3 килограма). Това разкрива също и защо Spyder RS ​​със своите 1410 килограма  е с 5 килограма по-лек от GT4 RS. А ако оставите горната част у дома, спестявате още няколко килограма.

Porsche препоръчва да не вдигате над 200 км/ч, когато покривът е монтиран.

Компоненти по окачването от GT4 RS

Независимо дали шофирате със или без покрив: отворите за отвеждане на въздуха са разположени точно до подглавниците. Пройнингер галено ги нарича „джубоксове“ – защото трябва да осигурят уникален акустичен спектакъл.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин