2022
В началото на февруари 2023 г. Mercedes ще представи новия eSprinter, а в момента бусът на ток преминава през финалните си тестове. Те включват и дълги преходи с модела, който има за цел значително да надмине своя предшественик. Целта е само с едно зареждане електробусът да се справи с дистанцията от музея на Mercedes в Щутгарт до летище Мюнхен – и обратно.
Но първо да разкажем за актуалния eSprinter, който може да бъде поръчан с две батерии – с капацитет 35 и 47 кВт (нето). Това позволява на електрическия ван да покрива от 95 до 120 километра (по WLTP) с по-малката батерия и от 129 до 158 километра – с по-голямата.
Предсериен модел с дълго междуосие и голяма батерия
Новият eSprinter ще бъде пуснат на пазара с три различни батерии, но Mercedes все още не разкрива точната информация за капацитета им. За теста на дълги разстояния Daimler използва предсерийна версия на eSprinter в конфигурация с висок покрив, дълго междуосие и най-голямата батерия.
За да бъдат създадени възможно най-реалистични условия при измерване на енергийната консумацията, изпитанието не беше извършено на затворено трасе, а по обществената пътна мрежа в централните част на градове, както и по извънградски пътища и магистрали. Заедно с тест пилота на Mercedes в буса пътуваше и инспектор от TÜV Süd.
20 километра оставащ пробег след пристигането обратно в Щутгарт
Избраният маршрут стартираше от музея на Mercedes в Щутгарт, минаваше през Швабския Алб и после отиваше до летището в Мюнхен и обратно. Общият пробег на този преход беше 475 километра, които eSprinter трябваше да измине само с едно зареждане.
Резултатът: след тестовото шофиране електробусът отчете среден разход на електроенергия 21,9 кВтч на 100 километра и пристигна на старта в Щутгарт с оставащ пробег от 20 километра. С това свое постижение новият eSprinter доказва, че може да измине над три пъти по-дълго разстояние от преди.