50 години производство на Dacia в Питещ


21
окт.
2018

В средата на 60-те години на ХХ век от праволинейния отбор на социалистически държави икономически започват да се отделят две страни – Югославия и Румъния. Николае Чаушеску се стреми към независимост от Москва и се радва на височайшото посещение на френския президент Де Гол в Букурещ. Добрите отношения между Румъния и Франция намират израз в подписания през 1966 г. договор между румънското правителство и Renault за сътрудничество в производството на автомобили.

В технологичния център в Титу разботват и вариaнти за специализирани автомобили

Точно преди 50 години, на 20 август 1968 г., от новопостроения завод в околностите на Питещ излиза и първият автомобил Dacia 1100. Той е подарен на любимия лидер Чаушеску.
Благодарение на платформата и инженерните решения на специалистите от Renault румънските автомобили постигат най-големия си успех в началото на 70-те години. В страните от Източна Европа е популярен хечбекът с модерен за времето си дизайн Dacia 1300. На неговата база се произвеждат комби и ван. Договорът с французите обаче изтича и не е подновен.
Инженерите от Питещ продължават работа по различни модификации на автомобилите от „френския“ период. Произведените по това време коли са с лошо качество и слабо търсене въпреки недостига на автомобили в Източния блок. Кризата в завода на Dacia e причинена и от голямата криза в държавата. Производството почти не е спирало дори след идването на власт на демократичните правителства. Лансират се нови модели, но те в общи линии следват съдбата на предшествениците си.

Logan от 2004. Актуалната версия на модела е от 2012

Истинският възход на марката започва, когато през 1999 г. Dacia става бранд в портфолиото на Groupe Renault. Французите се завръщат в завода, но вече като собственици и инвеститори с ясната идея да се създаде надежден автомобил за 6000 долара. В началото се произвеждат два автомобила, които бележат прехода между двата периода – SupeRNova и Solenza.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >