В момента германската автомобилна индустрия се бори с един сериозен проблем по отношение на доставките: съществува недостиг на микрочипове
1.ОТКЪДЕ ИДВА НЕДОСТИГЪТ? По време на първия локдаун през пролетта на 2020 г. производителите на чипове пренасочиха производството си към развлекателната електроника (смартфони, лаптопи, компютри). Сега търсенето от страна на автомобилния бранш нараства – също и заради бума на електромобилите – то е по-голямо от очакваното.
2.КАКВИ ЩЕ БЪДАТ ПОСЛЕДСТВИЯТА? В голям брой заводи машините спират работа, а хиляди работници са на съкратено работно време. Автомобилните производители трябва да поставят приоритети по отношение на продукцията си, да пренасочват елементи към други заводи.
3.КОИ ПРОИЗВОДИТЕЛИ СА ЗАСЕГНАТИ? В Германия това са VW (Волфсбърг, Емден), Audi (Инголщадт, Некарзулм) и Daimler (Ращадт, Бремен). Проблемът засяга и Skoda (Млада Болеслав, Чехия) и други производители.
4. ЗА КОИ ЕЛЕМЕНТИ СТАВА ДУМА? Има недостиг най-вече на полупроводникови модули, които представляват базата за микрочиповете в автомобила и управляват например задвижването или задействането на въздушните възглавници. Електромобилите се нуждаят от по-голям брой микрочипове в сравнение с автомобилите с двигател с вътрешно горене.
5.КАК ЩЕ ПРОДЪЛЖАТ НЕЩАТА? Фирмите може би ще се нуждаят от месеци за преструктуриране на производството.