2019
Китай и Япония разработват съвместно нов стандарт за зареждане, който ще позволява мощност до 900 кВт. ChaoJi трябва да се появи на пазара през 2020 г.
1. МОЩНОСТ 900 ампера, 1000 волта: новият стандарт за зареждане на ChaoJi позволява мощност до 900 киловата (кВт.). Това е около 40 пъти повече от обикновените зарядни станции (22 кВт.), 3,5 пъти повече от Supercharger-а на Tesla (250 кВт.) и 2,5 пъти повече от CCS (350 кВт.).
2.ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ НА ЗАРЕЖДАНЕ Теоретично ChaoJi може в рамките на пет минути да вкара в електромобила 75 киловатчаса (кВтч.) – достатъчно енергия за изминаването на 300 до 400 километра по магистрала. По този начин зареждането на ток е (почти) толкова бързо, колкото зареждането на бензин.
3.КОНСОРЦИУМИ Зад ChaoJi стоят организацията за бързо зареждане на Япония CHAdeMO и China Electricity Council (CEC).
4.ПРЕЧКИ Досега на пазара няма електромобил, който да е в състояние да приеме 900 кВт. мощност. Porsche Taycan (от 2020) ще може да приема първоначално 250, а по-късно 350 кВт. А има и още един проблем: честото зареждане вероятно вреди на батерията. Бъдещите батерии с твърди електролити ще могат да се зареждат бързо.
5.ПЛАН ВЪВ ВРЕМЕТО Новият стандарт за зареждане вероятно ще бъде въведен през 2020 г. Би могло да се окаже точно навреме: батерията с твърди електролити на Toyota също трябва да се появи серийно догодина.