5-те фатални грешки при шофиране с ръчна трансмисия


27
юли
2020

Грешка 4: неправилно натискане на съединителя

Още една грешка при бързо и спортно превключване е педалът на съединителят да не бъде натиснат достатъчно силно или да не бъде натиснат в правилния момент. Невнимателното боравене с най-левия педал може да се окаже причина за скъпи ремонти. Когато съединителят не прекъсне предаването на тяга между двигателя и трансмисията напълно или не в правилния момент и въпреки това водачът превключи на следващата предавка, обикновено трансмисията реагира със стържещ звук. Това стържене се чува, тъй като при превключването синхронизаторите не са в състояние да изравнят скроостта на двете зъбни колела. Докато едното зъбно колело се върти със скоростта на колелата, другото се върти с оборотите на двигателя и скоростта му не намалява. Ако след това човек превключи, превключващата муфа бива изместена със сила към въртящите се с различна скорост зъбни колела. Тогава зъбните колела стържат върху превключващата муфа, което води не само до неприятен стържещ звук, но и до повишено износване. В най-лошия случай може да се стигне до изронени зъби на колелата – и тогава поправката на кутията ще бъде скъпа.

Когато едно зъбно колело е повредено, се налага цялата трансмисия да бъде разглобена.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >