5-те фатални грешки при шофиране с ръчна трансмисия


27
юли
2020

Грешка 2: включване на задна предавка при движение напред

Задачата на задната предавка е да обърне посоката на въртене на зъбните колела. За да може да стане това, в трансмисията има отделно зъбно колело специално за задната предавка, което бива зацепено с друго колело посредством превключващата муфа. По правило обаче това зъбно колело (за разлика от зъбните колела на предавките за преден ход) не е синхронизирано. Също така трябва да задържите малко съединителя, преди да включите на задна – така и двете зъбни колела остават в покой и без иносване на материала могат да бъдат зацепени.

Горе-долу същият съвет важи и за автомобили с автоматична трансмисия. Ако при тях още в движение напред лостът на трансмисията бъде преместен от положение D в положение R, спирачните ленти и ламелните съединители в кутията се износват много по-бързо. Системата функционира на принципа на съединителя. Когато при движение назад превключите от R на D, съществува същата опасност от повреда. Затова винаги е по-добре автомобилът първо да е спрял и чак след това да преместите селектора на трансмисията от D на R.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >