5-те най-чести грешки при боравене с климатика

1608
2018

В горещите летни дни температурата в купето на автомобила лесно може да се покачи до 60 градуса по Целзий. Но дори и когато градусите са 35, реакциите на водача се забавят с 20% – в сравнение с 25 градуса. Действието на високата температура е равносилно на 0,5 промила алкохол в кръвта. Поради тази причина е много важно да настройте климатика правилно.

Грешка 1 – да пускаме „на макс“ веднага с качването. Дори когато навън е толкова горещо, че подметките ви се разтапят по асфалта, не бива да „дъните до дупка“ климатика. Много по-добре е да оставите топлия въздуха да излезе за около минута при отворени прозорци, да ги затворите и чак след това да включите климатика.

Грешка 2 – да държим рециркулацията активна постоянно. Друга класическа грешка е да държите рециркулацията нон-стоп включена. От Seat препоръчват да изберете функцията Auto, за да не се запотяват стъклата.

Грешка 3 – да не включваме климатика, защото сутрин още е по-хладно. В много европейски страни сутрините не са горещи. Въпреки това е препоръчително да включвате и тогава климатика, дори и да се наложи да настроите на по-висока температура – така ще предотвратите запотяването на стъклата, когато температурата навън се вдига.

Грешка 4 – не насочваме дюзите правилно. „Усили климатика, не го усещам“ – сигурно сте чували често тази молба от пътниците си. Според експертите на Seat повечето пъти пасажерите не се оплаквали от настройката на температурата – а заради самото насочване на дюзите. Те трябва да бъдат настроени да духат напред, а не към лицата. По този начин въздухът ще „обикаля“ цялото купе и ще достига до всички пътници.

Грешка 5 – забравяме за обслужването. Също както двигателя, гумите и спирачките, така и климатикът има нужда от обслужване. Препоръчва се филтрите да бъдат сменяни на всеки 15-20 000 км, за да предотварим проблеми с охладителните способности на нашия автомобил.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин