2025
Mercedes C-класа от серията 203 празнува своята премиера през март 2000 г., точно преди 25 години. Събрахме няколко факта за успешния модел.
Когато Mercedes пуска на пазара C-класата от серията 203, Михаел Шумахер за първи път става световен шампион във Формула 1 с Ferrari – и това е третата титла в кариерата му. Годината е 2000 – същата, в която DTM възкръсва.
А C-класата завладява пазара като модел от средния клас през март – преди 25 години – и оформя младостта на поколението на милениалите. Днес вече моделът е йънгтаймер. И дори след толкова дълго време все още можете да се запознаете с няколко интересни факти за модела.
W203 e рекордьор
Един от тях е, че автомобилът настъпва на пазара изключително бързо – два милиона бройки от модела са продадени само до септември 2006 г. Никога в историята си Mercedes не е достигал с друг модел тaзи бройка за толкова кратко време.
За да постигне тази цел, Mercedes-Benz включва ключови дизайнерски елементи от серията 220 на S-класата, представена през 1998 г. Това личи както в дизайна на предницата, така и на задната част с поразителните триъгълни задни светлини. Към тях е добавена системата Comand, която обединява дигиталните функции в кокпита дори преди налагането на днешните екрани тип „тъчскрийн“. Благодарение на функцията Linguatronic автомобилът поддържа дори гласови команди.
W203 се характеризира с по-дълго междуосие, къси надвеси на каросерията и по-наклонено предно стъкло. Тя поставя нови стандарти по отношение на аеродинамиката и коефициента на аеродинамично съпротивление – само 0,26.

Освен седана (W 203), клиентите на Mercedes могат да изберат още два варианта: спортното купе (CL 203) излезе на пазара в края на 2000 г., последвано от комбито (S 203) през 2001 г. Те използват с 4- и 5-цилиндрови редови двигатели, както и с V6-двигатели, които генерират до 260 кВт (354 к.с.) във версията C 32 AMG. През 2004 г. е въведен фейслифт на модела, а C 55 AMG с 270 кВт (367 к.с.) и V8-двигател маркира върха на моделната гама.
За да се държи достатъчно пъргаво на пътя, W203 използва нов тип предна ос с три носача, усъвършенствано многораменно задно окачване, както и нова кормилна рейка.
На стартовете във Формула 1
А с версиите AMG серията 203 стига дори до Формула 1. След като различни изпълнения на С-класата се представят впечатляващо на Нюрбургринг, между 2004 и 2007 г. Mercedes-Benz C 55 AMG T-модел влиза в ролята на Medical Car в най-престижния пистов шампионат.
Между другото, Mercedes-Benz Classic предлага богат набор от резервни части за тези, които искат да поддържат старата С-класа в състояние като нова. В портфолиото фигурират дори и цели двигатели като M 112 E 32 ML AMG на C 32 AMG, който струва 17 766,37 евро (ок. 35 хил. лева). Налични са също части за основен ремонт и износващи се части, лампи, маслена помпа, ламбда сонда, арматурно табло и др.