2018
Преди Втората световна война се разразява спор относно производството на Jeep, който получава измеренията на икономическа криминална история. Накрая печели Willys – както и свободата.
За Щатите 1940 е още периодът преди войната, но армията се нуждае от своя военен всъдеход: той трябва да е с двойно задвижване, трябва да бъде четириместен, да не тежи много, но най-вече трябва да върви без ядове. Именно на тези изисквания отговаря първият Jeep – затова светът го обича.
Рядко досега автомобил е доставял такова удоволствие на своя водач. Той седи нависоко, има отлична видимост, преминава през камънаци и прахоляци – при това с огромна лекота. Моделът разполага с 60 к.с.
Демитализираният Jeep CJ се предлага като алтернатива на тракторите. Моделът обаче е твърде лек и не може да тегли големи товари. Но все пак колата става много популярна сред ловците, лесничеите и всички, които карат по-често извън асфалтираните пътища. По тази причина скоро се появява и затворена версия на модела – Wagon, който е първият SUV в историята.
Маслинено-зелен цвят, тънък волан, поставка за оръжие, семпло арматурно табло, три лоста и сгъващо се напред предно стъкло: това е първият Jeep.
Арматурното табло включва няколко кръгли уреда. Чистачките се задействат ръчно – за предпочитане от седящия до водача.
60-те конски сили на Willys са от изтръгнати от 2,2 (!) литра работен обем на двигателя. Има три предни и една задна предавка. Двойното задвижване може да се включва.
Willys MB е автомобилна икона. Името на модела е познато дори и накрая на света. без никакъв маркетинг моделът се е превърнал в един от най-важните автомобили в историята.