Новини » 490 млн. евро инвестиции в завода на Ford на 100 км от Видин

490 млн. евро инвестиции в завода на Ford на 100 км от Видин

0607
2022

Ford официално прехвърля собствеността на румънския си завод в Крайова на Ford Otosan, за да ускори трансформацията към изцяло електрическо бъдеще в Европа. След регулаторно одобрение, споразумението между Ford Europe и Ford Otosan вече е финализирано.

Съчетавайки производствената мощ на завода в Крайова с богатия опит на Ford Otosan в проектирането, инженеринга и производството на лекотоврани автомобили, заводът ще има ключова роля в плановете на Ford за ръст и електрификация на лекотоварните автомобили в Европа.

„Ford използва стратегическите партньорства за по-ефективно използване на ресурсите, като споделя инвестиции и увеличава потенциала от експертни познания. По този начин компанията  увеличава капацитета си за производство на електрически лекотоварни автомобили в Европа“, каза Стюарт Роули, председател на Ford Европа.

Ford Otosan планира да инвестира 490 млн. евро в завода през следващите три години, за да разшири производството и да превърне завода в ключов фактор за Ford по пътя към електрификация в Европа.

Следващото поколение на ван и комби Transit Courier, проектирано и разработено от Ford Otosan, ще се произвежда в Крайова с очакван старт на продажбите през 2023 г., а електрическите версии на модела ще влязат в производство през 2024 г.

Ford Otosan ще продължи да произвежда в завода си в Крайова най-продавания лек автомобил на Ford, Puma, и ще стартира производството на новия изцяло електрически Ford Puma през 2024 г.

„С придобиването на завода в Крайова Ford Otosan разширява производствения си опит и възможности в международен план“, каза Гювен Озюрт, генерален мениджър на Ford Otosan. „Висококвалифицираните служители на Крайова и тяхната изключителна работа в производството на някои от най-ценените продукти на Ford ще надградят историята на успеха на Ford Otosan. Крайова ще се възползва от натрупаните умения и споделени знания на Ford Otosan в проектирането, инженеринга и изграждането на лекотоварни автомобили, както и в електрификацията на Ford.“

Ford също така преустройва производствените линии на завода си в Кьолн, Германия, за да произвежда електрически леки автомобили от 2023 г., като стойността на проекта е 2 млрд. долара.

Само преди няколко дни Ford потвърди, че е избрал завода си във Валенсия, Испания, за предпочитано място за сглобяване на автомобили, базирани на следващо поколение архитектура за електрически автомобили. След одобрение, заводът във Валенсия ще може да произвежда революционни електрически и свързани автомобили от края на това десетилетие.

До 2026 г. Ford в Европа планира продажби на 600 000 електромобила годишно, подкрепяйки глобалната си цел за годишно производство от над 2 милиона електромобила до 2026 г.

Ford официално пое завода в Крайова преди 14 години, инвестирайки 2 млрд. долара и превръщайки го в най-модерна производствена база на компанията.

Споразумението ще засили позицията на Ford Otosan като най-големия производител на лекотоварни автомобили в Европа и ще разшири дейността на компанията в международен план, за да създаде устойчива стойност за своите акционери. С добавянето на завода в Крайова общият годишен производствен капацитет на Ford Otosan ще надхвърли 900 000 автомобила.

Ford Otosan е съвместното предприятие на Ford, в което Ford и Koç Holding са мажоритарни акционери и е едно от най-дългогодишните и успешни съвместни предприятия в световната автомобилна индустрия.

По време на официалното събитие, което се проведе днес в Крайова и на което присъстваха министър-председателят на Румъния и представители на Ford Otosan, Роули заяви: „Заводът в Крайова има сериозен опит в осигуряването на конкурентоспособност и гъвкавост от световно ниво, за което свидетелства успехът в Европа на Ford EcoSport, Puma и 1,0-литровия EcoBoost двигател.“

„Тази инициатива ще подпомогне стратегията на Ford да продължи да изгражда процъфтяващ бизнес в Европа и да постигне нулеви емисии при всички продажби на автомобили и въглеродна неутралност в европейския си отпечатък от производствени мощности, логистика и доставчици до 2035 г.“

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

ƒ