450 конски сили за Brabus E 450

1203
2018

Brabus преработи Mercedes-AMG E 43 – като му постави атрактивни 21-цолови джанти, по-ниско окачване, спойлери, ауспух с клапи и добави допълнителни конски сили

Повече от 40 години Brabus модифицира предимно модели на Mercedes. Специалистите имат особен афинитет към AMG-версиите, за които е истинско предизвикателство да бъдат направени още по-бързи. В заводско състояние AMG E 43 постига 401 к.с. и 520 Нм от 3-литров битурбо двигател, комбинирани с 4х4-задвижване. За модерен турбобензинов мотор обаче 134 к.с. литрова мощност далеч не са максимумът…

Ето защо от Brabus веднага инсталират допълнителен електронен модул, който „изстисква“ 450 „коня“ от задвижващия агрегат, за да вдигне максималната скорост до 280 км/ч. 21-цоловите колела трябва да пренасят адекватно мощността върху пътя. Само за 4,2 сек преработеният Benz се изстрелва за 4,2 сек от 0 до 100 км/ч, а за 15,9 достига 200. За сравнение: тестван от нас в горещ летен ден сериен Е 43 на 20-цолови джанти се нуждаеше за същите „упражнения“ съответно от 4,8 и 18,2 сек. По отношение на еластичността заводският Benz също се представя по-лошо от модифицирания. Както по отношение на субективното усещане, така и с оглед на измерените постижения, Brabus E 450 изпълнява всички желания по отношение на „отзивчивостта“ на педала на газта, мощността и „развъртането“ на мотора. Естествено, 3-литровият турбоагрегат не е така респектиращ като този на AMG E 63 – но дали във всекидневието някой ще се замисля за това.

Ясен победител: на серийния модел E 450 „взима“ 0,5 сек при спринта 0-100 км/ч

В сравнение с бруталния Е 63, тук разгръщането на мощността е много по-хармонично. Акустичното „подчертаване“ от страна на новата ауспухова уредба за 11 000 лева е много приятно – тъй като през нея „гласът“ на V6 отеква много приятно и звучи расово, но без автомобилът да става прекалено шумен. Brabus програмира серийното въздушно окачване да бъде ниско – което влияе не само на височината на каросерията, но и на комфорта при возене. Той остава приличен – но, разбира се, не трябва да очаквате чудеса от 21-цоловите джанти. Огромните колела стоят много добре на Е-класата, но с оглед на возията ние предпочитаме серийните „19-ки“. По пътища с много завои останахме възхитени от прекрасната обратна връзка и прецизните реакции на кормилното управление – чак ни е трудно да повярваме, че автомобилът тежи почти 2 тона!

Окачването „поглъща“ добре неравностите и дори когато те са груби, колелата запазват добър контакт с пътя. Само в много остри завои Brabus-ът е натоварен от недозавиване, но иначе сменя посоката с изненадваща пъргавина, остава неутрален по отношение на наклоняването на каросерията, а когато го пожелаете, пъргаво мята задница – без обаче това да бъде за сметка на сигурността.

Технически данни        Brabus E 450
Двигател V6, Biturbo
Разположение отпред надл.
Работен обем 2996 cм³
кВт (к.с.) при об/мин 331 (450)/6100
Литрова мощност 150 к.с./л
Нм при об/мин 570/3700
Трансмисия 9-степ. автоматик
Задвижване 4х4
Предни спирачки 360 мм вент./прорязани
Задни спирачки 360 мм вент.
Размер гуми пр. – з. 245/30 – 295/25 R 21
Модел гуми Conti Sport Contact 6
Дължина/широчина/височина 4942/1860/1447 мм
Междуосие 2939 мм
Резервоар 66 л
Обем на багажника 540 л
Цена на тестовия автомобил   207 000 лв.

 

 

Измерени стойности    Brabus E 450
Ускорение
0-100 км/ч 4,2 сек
0-200 км/ч 15,9 сек
Макс. скорост 250 км/ч (ограничена)
Еластичност
60-100 км/ч (4./5. пред.) 3,4/4,9 сек
80-120 км/ч (5./6. пред.) 4,8/6,7 сек
Спирачен път
от 100 км/ч студ. 35,0 м
от 100 км/ч топли 35,1 м
от 200 км/ч 136,8 м
Тестов разход 11,5 л/100 км
Тегло /полезен товар 1923/492 кг
Относителна мощност 4,3 кг/к.с.

 

Извод

Ефективно повишение на мощността, прекрасно звучаща ауспухова система, по-ниско окачване без съществени компромиси по отношение на комфорта – Brabus осъществява тунинга по правилния начин и превръща бързия автомобил в още по-бърз. Ние бихме се отказали единствено от красивите, но скъпи 21-цолови джанти, които влошават комфорта.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин