2024
Народна република България, за разлика от други „братски“ страни, никога не е била привилегирована във вноса на представителни автомобили от Чехословакия. През целия период от производството си, луксозните лимузини Tatra 603 и 613 се доставят в сравнително големи количества в различни държави от соцлагера, докато тук попадат съвсем инцидентно. Но и това все пак е нещо, като се има предвид, че понякога единствената възможност за среща с някои от най-интересните модификации на тези автомобили, се ограничава само до страниците на специализираната преса. Такъв е случаят с Tatra 613 Special, при която е направен първият цялостен фейслифт на класическия модел 613, проектиран от Vignale.

Още на пръв поглед веднага прави впечатление, че предната и задната част са напълно видоизменени от чешки дизайнери, които придават по-съвременно и хармонично излъчване на автомобила в тон с модерните стилистични тенденции (и с лека препратка към стила на Mercedes-Benz).
Основната концепция със задно разположен 3,5-литров двигател V8 с въздушно охлаждане и задно задвижване е запазена и тук. Базовите параметри също остават непроменени спрямо тези на модела 613 – максималната мощност е 165 к. с. при 5200 об/мин, а ускорението от 0 до 100 км/ч oтнема 12,7 сек.

Освен външните промени прави впечатление и чувствително повишеният комфорт в купето. Новите задни седалки са с регулиращи се подглавници, монтирани са: индивидуално осветление, микрофон за запис и диктуване, запалка, радиотелефон и кутия за дребни предмети. Инсталирана е климатична инсталация, нивото на шума е значително понижено, прозорците на вратите се вдигат и свалят по електрически път, а предпазните колани на предните и задните седалки се прибират автоматично. Арматурното табло е изцяло ново, с много по-модерно оформление.

В структурата на каросерията е отделено много по-голямо внимание на безопасността, а при претоварване фаровете могат да се регулират по височина. Те са оборудвани с водни дюзи и чистачки, като освен тях има и допълнителни фарове за мъгла. Страничните огледала могат да се регулират отвътре. Инсталирани са също така и устройство за седмично регистриране на пробега, пожарогасител и аварийно запалване, което осигурява пристигане до местоназначението, дори и при повреда на основната част от запалителната уредба.

За да се осигури оптимален експлоатационен режим на двигателя, са използвани биметални цилиндри от желязо и алуминий, както и изцяло алуминиев радиатор за масло. Горивната уредба е допълнена с микрофилтър и електрическа помпа. Спирачните накладки са снабдени с датчици, които сигнализират максималнодопустимото износване. Използвана е спирачна течност с повишена точка на кипене при наличието на влага, а за критичното спадане на нивото на течността сигнализира специален индикатор на таблото.
След представянето на Tatra 613 Special през 1980 годин са направени още няколко по-сериозни стилистични и конструктивни модификации, но нито една от произведените машини не е доставяна официално в България.