405 T16: това Peugeot разтуптява сърцата

1211
2020

С постоянно задвижване на 4-те колела, 220 к.с. и максимална скорост от 235 км/ч, елегантният Peugeot 405, наличен в спортна версия T16 в началото на 90-те години на миналия век, е идеалният автомобил за всеки, който търси семеен модел с динамичнои показатели представяне.

PEUGEOT 405 T16 е предвестникът на 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED, който беше показан от марката навръх 210-тата ѝ годишнина. Ако погледнем назад, темата за спортен седан с динамично представяне не е нова за Peugeot. В началото на 90-те години се ражда най-спортната версия на Peugeot 405. От момента на лансирането си през 1987 г. Peugeot 405 носи гените на спортния седан, но радикална версия никога не е била предлагана до този момент. През 1993 г. е лансирана версия T16, чийто акроним е от съществено историческо значение, тъй като носи завета на PEUGEOT 405 Turbo 16, два пъти победител през 1989 и 1990 г. в рали Париж-Дакар, но също и в състезанието по планинско изкачване Пайкс Пийк през 1988 и 1989 г. Тогава той наследява PEUGEOT 205 Turbo 16, двукратен световен шампион в група B и двукратен победител в Париж-Дакар през 1987 и 1988 г.

PEUGEOT 405 T16 е оборудван с усъвършенстван двигател, идеален за клиенти, които искат да съчетаят предимствата на удобен семеен седан с тези на спортен автомобил, който носи максимално удоволствие зад волана. Тази версия на 405 предлага безпрецедентна динамика за модел от този тип.

Оборудван с 2-литров, 4-цилиндров двигател с турбокомпресор Garett , Peugeot 405 T16 достига изходна мощност от 196 к.с., която може да бъде увеличена до 220 к.с., благодарение на повишеното налягане на турбото благодарение на функцията „overboost“. Показателите му са брилянтни – максимална скорост от 235 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 7 секунди, до голяма степен благодарение на постоянното задвижване на всички колела и вискосъединителя, който разпределя въртящия момент в съотношение 53% отпред и 47% отзад.

За да не бъде помрачена отличната работа, свършена от Pininfarina, спортната версия на PEUGEOT 405 не е твърде отличителна. Това означава, че тя няма широки калници, които носи стандартният 205 Turbo 16 например. Единствените разлики са 16-цоловите олекотени алуминиеви джанти с пет лъча – вместо стандартните 15-цолови – и системата за миене на предните фарове като стандартно оборудване, които позволяват и на най-запалените ентусиасти да я разпознаят от пръв поглед. 405 T16 е наследил извитите панели, предната и задната броня и обновения, по-аеродинамичен спойлер от своя предшественик PEUGEOT 405 Mi16. Неговата визитна картичка може да се види отзад, на капака на багажника, носеща името на модела и червения надпис „T16“.

Peugeot 405 T16 е върхов за гамата модел, технологично модерен и способен да вдъхновява онези, които го шофират без да се отказва от своите елегантни линии и забележителния комфорт за всички пътуващи. Произведените бройки са само 1046, което го прави търсен модел за колекционерите.

В по-общ план PEUGEOT 405 е огромен търговски успех, вдъхновил различни състезателни версии:

  • Версия на 405 T16 с мощност, увеличена до 660 к.с., печели най-високото състезание по планинско изкачване в света, Пайкс Пийк, през 1988 и 1989 г. с Ари Ватанен и след това с Роби Унсер зад волана. Изкачването на Ватанен през 1988 г. бие предишния абсолютен рекорд, непокоряван 5 години, и става тема на филм, въз основа на който Жан-Луи Мори създава великолепния късометражен филм „Climb Dance“.
  • PEUGEOT 405 Turbo 16 (според пълното изписване) Rally-Raid, купе, вдъхновено от седана 405, замества 205 Turbo 16 в пясъците на Африка и печели две поредни състезания Париж-Дакар през 1989 и 1990 г. с Ари Ватанен зад волана.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин