400 000 км с Mercedes C 180 K: Вечният Benz

Неунищожимият: нашият Mercedes C 180 успя да обиколи земното кълбо 10 пъти – образно казано. И то при най-добро здраве и без (почти) никакви признаци на умора


31
мар.
2017

НА ТАКАВА ВЪЗРАСТ другите получават куршум, за да не се мъчат повече. Или по-вероятно биват отвлечени в Близкия изток, в Бейрут например, където се движат като таксита. Докато в един момент просто не се разпаднат – класическата съдба на един Mercedes. От тази гледна точка нашият С-клас имаше истински късмет: ние го ценим, грижим се за него, все пак от близо 10 години е сред ветераните в екипа на AUTO BILD. И той ни се реваншира за това: движи се и продължава да се движи. И междувременно измина 400 000 километра. При това постоянно ни напомня колко малко трябва, за да си щастлив – няма асистенти, няма мултимедийна шумотевица, седите на базови седалки с текстилна тапицерия и се движите с 16-цолови стоманени джанти. И какво от това? Нима това означава лишаване от радостта от шофирането? В никакъв случай, убедени са почти всички водачи на този Benz.

При това трябва да знаете, че става дума за един екстремно рядък екземпляр W 204: C 180 Kompressor, но без екстри. Единственото изключение е малката навигационна система Audio 50 APS. Но и тя всъщност не ни трябваше. Една мравка с намазани с мастило крака може да ви отведе до целта по-сигурно.

Какво се случи от междинната цел от 300 000 километра, която С-клас достигна без особени повреди (като изключим скъпата смяна на катализатора)? Не много, поне нищо значително. Списъкът с проблеми и ремонти е скучен като дневната програма на телевизията. Кризите, основно при разходите, бяха спешно необходимата смяна на ангренажната верига включително на вариатора на разпределителния вал, както и новият стартер. Иначе само няколко лампи, нови спирачки, ново предно стъкло (счупено от камъче). И след това един нелеп инцидент, за който нашият Benz изобщо не беше виновен. При „здравните му изследвания“ при пробег 404 695 километра в завода Benz-ът получи одобрение за допълнителни 100 000 километра. Но не бива да крием, че се наложи и леко освежаване. „Старецът“ получи нови амортисьори, за пръв път в своя дълъг живот, леко „изтърбушената“ седалка на водача бе претапицирана, сменихме предната лява врата, лъснахме го основно. Нашият С-клас си го беше заслужил. В края на краищата през последните 200 000 километра се задоволяваше само със 100 лева/1000 километра за ремонти. Ще успее ли нашият С-клас да измине половин милион километра? Да, почти сме сигурни в това. И вече се радваме и го очакваме с нетърпение.

Този Benz е пътувал много

Пролетта на 2008 г.:
Все още младият Mercedes с „максировъчен цвят“ в дълбокия сняг на Доломитите при Кортина д’Ампецо.

Септември 2009 г.:
Спиране в бокса на тестовия полигон на AUTO BILD след 100 000 километра.

Пролетта на 2010 г.:
Кратка почивка в Пратера във Виена. Но Mercedes не обича острите завои колкото „дивата мишка“.

 

Вгледайте се внимателно: дори и под корите на дъното не откриваме лоши изненади. Критичните погледи на експертите на DEKRA и AUTO BILD не откриват нищо негативно. Двигателят и трансмисията са сухи, изпускателната система е напълно здрава

Технически данни

Двигател тип/цилиндри  4 цилиндъра, компресор

Работен обем 1796 см³

кВт (к.с.) при об/мин 115 (156)/5200

Нм при об/мин 230/2500

Макс. скорост 223 км/ч

Трансмисия/задвижване 6-степ./задно

Тегло (празен)/полезен товар 1402/568 кг

Товарен обем 475 л

Прикачен товар със/без сп. 1700/740 кг

Резервоар/гориво 66 л/А95Н

Разход/емисии CO2 7,4 л – 177 г/км

Още по темата

Card image cap
Mercedes C 180 Kompressor: спасение в последната секунда

17
дек.
2015

Предвидлива проверка предотврати сериозна повреда на двигателя

Card image cap
BMW i8 срещу Porsche 911 4s: дуел на концепциите

21
юни
2017

Сега вече става сериозно: как се представя електрическият революционер на BMW на състезателната писта? Сравнение със стария майстор Porsche 911 ще покаже как се държи i8 в граничен режим

Card image cap
Новият VW Up срещу Citroën C1, Kia Picanto и Renault Twingo

19
окт.
2016

Толкова малки и толкова бързи. Представяме ви четири мъника с около 90 к.с. Ще успее ли освеженият VW Up да задържи дистанцията спрямо конкурентите си?

Card image cap

В последния брой:

Архив >