400 волта превръщат Fiat 500 в перфектната градска „оса“ (ТЕСТ)


1
апр.
2021

Fiat 500 e eдин от моделите, които най-добре доказват колко добре върви сред клиентите ретро темата, вложена в дизайна на нов автомобил. Всъщност „чункуаченто“ имаше дори 2-цилиндрови двигатели, които тракаха чаровно като при първообраза от 60-те години. „Очички“ и акустика като преди половин век! Дали обаче новото време не поставя нови предизвикателства? И какво се случва с модела днес? LED светлините мигат, вратите се отключват електрически, а под задната броня не се подава ауспух. И най-важното – автомобилът вече не бръмчи, а „жужи“. Доста модерно за култовия мъник.

Новият 500, който в Германия струва минимум 54 000 лева, запазва уникалния си характер. С батерия в пода, вместо в багажника – така тя не отнема от пространството нито за товарите, нито за пътниците. Въпреки това отзад трябва да пътуват само възрастни със скромен ръст, тъй като пространството за коленете е изключително ограничено. По-широко е отпред. Лесно ще свикнете с късите, но изключително стегнати долни части на седалките. За съжаление, те не предлагат добра странична опора. Кокпитът би пасвал добре и на модел от по-висок клас. Дигиталното табло пред водача е комбинирано с изключително широк тъчскрийн. Освен това навигацията, мултимедията и асистиращите системи за водача са на топниво. Физическите бутони за управление на климатика улесняват ориентацията в кокпита. Жалко, че двата пластмасови контролера в централната конзола (за звука и за режимите на шофиране) не осигуряват добра обратна връзка.

При оптимални условия този Fiat трябва да изминава 321 километра с едно зареждане. Ние постигнахме значително по-малко.

При спринта 0-100 км/ч Fiat 500 „отвява“ Golf 1.5 TSI

Във Fiat 500 скоростната кутия не се управлява с лост – посоката на движение се контролира с група бутони. Натискате D и потегляте – това е гениално просто. С Fiat-а се маневрира идеално, командите с педалите осигуряват фино „дозиране“, а ускорението е мощно. Автоматичната функция за предотвратяване на нежеланото потегляне се деактивира малко остро, иначе задвижването работи безупречно. В режимите Sherpa (помага да извлечете максимума при изтощена батерия и позволява максимална скорост до 80 км/ч) и Range (настройка за максимален пробег), 500 рекуперира енергия в много по-висока степен, отколкото в режим Standard. Окачването не е спортно, а по-скоро – с комфортна настройка. Максималната скорост от 150 км/ч отговаря идеално на характера на малкия електромобил.

Fiat-ът спринтира oт 0 до 100 км/ч за 8,6 секунди. За сравнение: Golf 1.5 TSI е една идея по-бавен. Така че Fiat използва порядъчно мощността от 118 к.с. или въртящия момент от 220 Нм. Въпреки че 500 определено не е лек. Той достига 1,4 тона – като само на батерията се падат почти 600 кг. Скромният полезен товар от 340 килограма е страничният ефект. Четирима възрастни на борда? Тогава няма да има възможност за багаж.

Движи се повече от прилично: ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 8,6 сек.

500 не постига обещания пробег в нашия тест

Обещаният максимален пробег с едно зареждане е 321 километра. При нашия тест на пет градуса външна температура средната консумация беше 22 кВтч на 100 км. С използваем капацитет на батерията от 37 кВтч (брутни 42 кВтч) и нужда от мощно отопление на интериора, „италианецът“ изминава само около 200 километра на ток. Системата за бързо зареждане трябва да зарежда батериите на капацитет до 80 процента за 35 минути. Забелязахме две неща на магистралата. 500 се движи много тихо и максималната скорост варира. Понякога той достига обещаните 150 км/ч, но в други момент не иска да вдигне повече 140 – вероятно заради напрежението в момента. Да, и електрическият 500 има някои странности – като чудесен пример за la dolce vita в родината на Fiat.

Изводът: бързо зареждане, но малък пробег – електрическият 500 става само за града и околностите. Оценяваме високо големия брой асистиращи системи в помощ на водача. AUTO BILD оценка при теста: 4+

Още по темата

Бюлетин

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >