40 години Mitsubishi Pajero: динозавърът на дюните


31
дек.
2020

ВСЪЩНОСТ НА 69 ГОДИНИ Вилфрид Майер отдавна е пенсионер. Когато обаче се качи в своя Pajero Cabrio от 1991 г., натисне педала на газта, 99-те конски сили започнат да вият, ексцентричните джанти да се въртят, а пясъкът започва да пръска, Вилфрид сияе като малко момче. Подобно нещо не се постига с ботокс. За такова нещо ти трябва Pajero. Вилфрид Майер е дилър на Mitsubishi от 1984 г. В Люнебургер Хайде. Продава около 70-80 нови коли годишно. Междувременно малката автокъща е поета от сина му Маркус. Семейство Майер и Mitsubishi – това е истинска симбиоза. Още в училище започват да казват на Маркус Mitsubishi-Майер. Семейство Майер са Давид сред много Голиати. Семейство Майер нямат стъклен дворец, а нормална постройка в търговската зона до Kaufland. Това им подхожда напълно, тъй като и Pajero никога не е бил бляскав автомобил, а прагматичен работяга. Сега от Mitsubishi обявиха, че спират от производство своя всъдеход от 2021 г. Нещата за производителя не вървят особено добре, а в много държави бездруго „динозавърът на дюните“ вече не е в гамата от модели.

версията Final Edition от 2018
Final Edition, номер 70 от 1000. „Дисплеят“ горе се счита за ретро. Аудиото/навигацията е просто прегледна

В Германия японците продадоха през 2018 г. версията Final Edition. 1000 бройки, като дилърите предлагат последните на цена от 89 990 евро! Първоначално автомобилът струва 52 000 евро. В момента моделът се предлага чисто нов в страни като Южна Африка, Индия или Бразилия. През следващата година заводът в японския град Сакахоги с 1200 работници ще бъде окончателно затворен. Година преди 40-ия му рожден ден идва и краят на модела. При това всичко започва толкова хубаво. Когато пред 1982 г. на пазара се появи първото Pajero, вестник BILD am SONNTAG написа: „Pajero е расов всъдеход от типа на Range Rover или Mercedes G-клас.“ От една страна, нашите колеги са прави. От друга – не съвсем. Тъй като Pajero никога не е притежавал маниерите на Range или G-клас.

След катастрофа през 1993 г. днешният притежател на това Pajero 3.0 V6 го превръща в кабриолет
Спортни седалки, спортен волан, допълнително оборудване – всичко това са оригинални части, използвани за жълтото кабрио. Навремето тунингът бе доста предпочитан за Pajero

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >