2023
Елитните производители винаги са се изкушавали от възможността да предлагат необичайни разновидности на основните си модели, предназначени за специфична категория клиенти, които търсят нещо по-необичайно и открояващо се от конфекцията за широката публика. В близкото минало, когато промишлената гъвкавост все още не е разработена толкова добре, колкото днес обаче, големите компании са принудени да използват услугите на малки каросерийни компании. Преди 40 години в тази сфера навлиза и Opel. За да попълни една атрактивна пазарна ниша без да прибягва до големи инвестиции (а и за да вдигне малко шум около новата Corsa A), фирмата лансира експерименталния модел Spider Concept, създаден в сътрудничество с Irmscher. Той е представен през 1983 г. и е базиран на дебютиралия година по-рано компактен модел Corsa.

Въпреки че е предназначен единствено за реклама, концептът предизвиква много голям интерес и това навежда фирмените мениджъри на някои идеи. Така Opel се обръща за съдействие към своя надежден партньор Irmscher и още същата година двете фирми започват съвместна работа по серийната версия на Spider. В резултат на това Irmscher започва периодично да получава малки серии автомобили Opel Corsa от испанския монтажен завод в Сарагоса, след което ги преоборудва в кабриолети. За постигането на максимално естетичен вид е взето решение мекият покрив да се прибира под стилно оформен капак от фибростъкло, като цялата система леко редуцира мястото на задната седалка.

Irmscher предлага този модел с 3 двигателя: 1,2-литровия i120 с мощност 45 к.с., 1,3-литровия i130 със 72 конски сили и основния модел в гамата, i130e („e“ показва наличието на инжекцион от германската дума Einspritzer) с работен обем 1,3 литра, преработен от Irmscher, в резултат на което мощността е повишена до 83 конски сили. Това превръща Irmscher Corsa Spider в най-малката кола на тогавашния пазар, оборудвана с електронна система за впръскване на гориво. Освен това Spider Corsa се предлага и с някои екстри, особено по отношение на интериорното оборудване, както и известни допълнения по каросерията.

Производството продължава от 1984 до 1987 г., като през последната година гамата е допълнена и от версия със сгъваем твърд покрив. Направени са общо около 1500 екземпляра от трите основни разновидности, като в това число влиза и най-рядката „мускулеста“ версия Corsa Sprint C, изработена само в 50 броя.

Въпреки своята уникалност, тези автомобили и днес все още могат да се намерят в запазен вид и на доста добра цена. Понастоящем в Испания например такъв екземпляр може да се купи за около 8500 евро. Има и такива, които могат да бъдат купени за много по-малко пари, но се нуждаят от сериозно възстановяване. Irmscher Spider обаче притежава това специфично колекционерско обаяние и оригиналност, които оставят недостатъците му на заден план. В случая решаваща е не толкова пазарната цена, колкото емоционалната стойност, която човек придава на такъв автомобил.
