2018
Днес ABS е стандартна за всеки нов модел система – дори в ниския клас. При въвеждането си през 1978 г. обаче антиблокиращата система маркира истинска революция – която спасява животи. Защото през 70-те „здравото“ натискане на спирачките означава само едно – блокиране на колелата, което пречи на управляемостта на автомобила. С въвеждането на ABS водачите вече могат да спират и да завиват едновременно. От края на 60-те години инженерите на Mercedes работят по функцията, която позволява това, и успяват да внедрят антиблокиращата система серийно в S-клас W 116, познат у нас като Сома. Всъщност за ABS в края на 1978 г. клиентите на Benz е трябвало да подготвят 2217,60 марки допълнително и да пожелаят опцията с код 47/0. В началото водачите не гледат с добро око на важната екстра – защото са приемали наличието й като съмнение за способностите им. Предпочитали са да „помпят“ върху спирачния педал. А това се оказва по-лошият избор – тест на AUTO BILD разкрива, че спирачният път с ABS при W 116 е 52 срещу 60,6 м без ABS!
Mercedes изминава дълъг път, докато подготви антиблокировъчната система за серийно вграждане. Други производители (Jensen, Ford, ITT, Chrysler) правят опити със системата Maxaret от авиоиндустрията. При всички положения обаче представената през 1966 функция за регулиране на спирачното налягане при Hanomag Markant се е оказала добра база за инженерите на Mercedes. Иновацията, разработена от Teldix, използва бързодействащи клапани (също от авиацията) – които са предпоставка за работата на ABS. През 1968 инженерите от Щутгарт заместват ненадеждния сензор за триене на колелото с нов двумасов или едномасов сензор и монтират помпа, която поддържа налягането за много спирания. Налага се и функция за отчитане на оборотите.
Представената в края на 1970 „Anti-Bloc-System“ се оказва неуспешна и никога не влиза в серийно производство, макар че първоначално е планирана за вграждане в Mercedes /8 през 1975. Отговорният за разработката й инженер Юрген Паул открива несъвършенствата й, като за малко не катастрофира. Така тестовете с аналогови системи са преустановени през 1973. Toгава идва часът на технология, която Mercedes смята за неподходяща за автомобилното производство – микроелектрониката. В продължение на пет години екипът около инж. Хайнц Лийбер работи по дигитален контролен модул, а след това Манфред Буркхард, ръководител на отдел Хидравлика, казва тежката си дума за лансирането на технологията. Добро решение. От 2004 всички нови автомобили задължително са оборудвани с ABS, а от 2014 – и с електронната система за стабилност (ESP). Тя също дебютира в S-клас – през 1995.