Горе – Победителите в рали “Хеброс – 82”, Атила Феринац и Янош Тандари с Renault 5 Turbo
През септември 1982 г. рали “Хеброс” отбелязва своя десетгодишен юбилей с втора звезда. Напълно заслужено признание, както по отношение на подбрания маршрут, така и заради отличната организация на домакините от Пловдив. Коефициент 2 в европейския шампионат означава висок международен авторитет и привлича участници, за които класирането в европейския елит не е без значение. Въпреки това само двама от пристигналите през 1982 г. в Пловдив чуждестранни пилоти, могат да се похвалят с високи и запомнящи се постижения на международната сцена – Атила Ферианц и Блажей Крупа. В стартовия списък фигурират 8 страни, макар че три от тях участват само с по един екипаж, а представянето на двете югославски Застави е по-скоро символично. Това от друга страна окуражава нашите пилоти, които имат всички шансове за добро представяне на собствена територия, още повече заради това, че добре познават терена, съперниците си и потенциала на собствените си машини, а могат да разчитат и на силна морална подкрепа от публиката.

Унгарският фаворит Ферианц обаче още от самото начало се „изстрелва“ с огромен аванс пред останалите и за всички е ясно, че само чудо може да го измести от първото място. Той почти като на шега печели първите три скоростни етапа, следван от тримата най-силни наши състезатели – Петков, Николов и Колев. С незначителни размествания класирането се запазва в този вид до четвъртия скоростен етап, когато Николов пада до 54-о място в етапа, поради повреда. Скоро след това аварира и машината на Колев, което го лишава от ценни секунди. На първата неутрализация (от общо две след всеки 10 скоростни отсечки) класирането показва, че шансовете на българските екипажи за място в първата тройка все още са напълно реални. Води Ферианц, на 49 секунди след него е Петков, следван от Крупа, а Колев и Николов са съответно шести и осми. Веднага след втория старт обаче се оказва, че очакванията са били твърде надценени. Стоян Колев е принуден да се оттегли, а успешните опити на Николов да се приближи до челото приключват и той също се присъединява към зрителите.

Безапелационен победител в надпреварата е Атила Ферианц с Renault 5 Turbo, а второто място е за Радослав Петков, което все пак е известна утеха за зрителите. Третото място е за Блажей Крупа, четвърти завършва гръцкият пилот Папатриантафилу, следван от своите сънародници, братовчедите Халивелакис, които завършват съответно 5-ти и 6-ти, като за успешното им класиране до голяма степен допринасят и много мощните им машини.
Снимки: архив на Христо Бабачев