2025
Точно преди четири десетилетия, на 4 февруари 1985 година, на автомобилния салон в Амстердам е представен за първи път пред публика един много атрактивен автомобил – изцяло новото спортно купе Alpine V6. Това е най-мощният и най-бърз сериен модел на Renault, който доста сериозно навлиза на територията и Ferrari и Porsche, като се предлага в две версии – GT и Turbo. В Alpine V6 са внедрени някои от най-авангардните за времето си инженерни решения, които осигуряват много добри динамични показатели и висока мощност, в съчетание с висок комфорт, стабилност и сигурност.
Стилната каросерия е подложена на изпитания в аеродинамичен тунел и се отличава с много нисък коефициент на въздушно съпротивление (Сх) от 0,28 при GT и 0,30 при при Turbo, което превръща Alpine V6 в своеобразен фаворит сред аналогичните спортни купета. Ъгълът между предния капак и силно скосеното предно стъкло е само 23 градуса.

Двигателят е 6-цилиндров с работен обем 2849 куб. см (диаметър на цилиндъра и ход на буталото 91х73 мм), V-образно разположение на цилиндрите с по един горен разпределителен вал, като цилиндровите глави и блокът са отлети от алуминиева сплав. Двигателят на GT има нормално атмосферно пълнене, при степен на сгъстяване 9,5 и е снабден с два карбуратора Solex с падащ поток. Бензиновата помпа е електрическа, а запалителната уредба е електронна от безконтактен тип. Максималната мощност достига 116 кВт при 5750/мин, а максималният въртящ момент е 221 Нм при 3500 об/мин. Двигателят на Turbo е с по-малък работен обем от 2458 куб. см (диаметър на цилиндъра и ход на буталото 91х63 мм) и работи със свръхпълнене и електронно впръскване на бензина в смукателния тръбопровод Renix. То се осъществява от турбокомпресор Garrett T3 и междинен охладител. Инсталиран е и специален антидетонационен датчик. Така максималната мощност е повишена до внушителните 147 кВт при 5750 об/мин, а максималният въртящ момент достига 285 Нм при 2500 об/мин.

Петстепенната предавателна кутия е идентична при двете изпълнения. Окачването се състои от долни напречни носачи, пружини с централно разположени телескопични амортисьори и торсионни стабилизатори за напречните колебания. Спирачната уредба е хидравлична двукръгова със сервоусилвател и дискови спирачки на всички колела. Основана на самоносещата каросерия представлява стоманена рама, като почти всички останали части са изработени от различни видове пластмаси, свързани към рамата предимно чрез залепване. Подът е от пресован под високо налягане полиестер, а покривът, напречните стени, праговете, задните калници, рамката на предното стъкло, вратите и техните външни части, предният и задният спойлер и други компоненти са направени от полиестер, пресован под ниско налягане. Капакът на двигателя е изработен от порест полиуретан, армиран със стъклени влакна. От полиуретан са и предните калници и двете брони, а резервоарът за гориво е от полиетилен. В резултат от всичко това собствената маса на GT е 1110 кг, а на Turbo 1180 кг.
Максималната скорост на GT е 235 км/ч, а на Turbo достига 250 км/ч, като ускорението от 0 до 100 км/ч при двете изпълнения е съответно 8,0 и 7,0 сек.