4 часа чакане за 1 час зареждане – нов проблем за водачите на електромобили


5
май
2022

Китай е един от пионерите на електрическата мобилност в световен план. Но въпреки че делът на електрическите автомобили там е само два процента, милиардната държава вече се сблъсква с недостиг на зарядни станции. Разширяването на мрежата от зарядни станции трябва да бъде ускорено – също както и в Европа.

В моментите с натоварен трафик шофьори на електрически автомобили в Китай срещат все по-сериозни проблеми при намирането на безплатни станции за зареждане за своите превозни средства при дълги пътувания. Както съобщават Global Times China и специализираното издание Automobilproduktion, наред с други медии, проблемът с липсата на достатъчен брой точки за зареждане е излязъл наяве по време на национален празник в началото на октомври, когато много шофьори тръгват да пътуват на по-големи разстояния. В някои случаи на водачите се е налагало да чакат по четири часа, преди да успеят да включат автомобила си да се зарежда.

Подобни опашки се извиха пред зарядните станции и в САЩ, когато много хора бяха тръгнали на път и по едно и също време по случай националния празник 4 юли. След тази дата в интернет бяха пуснати множество видеоклипове с дълги опашки пред Supercharger станциите на Tesla.

Висите четири часа, за да зареждате един

Китайска шофьорка разкрива пред Global Times, че пред нея на опашка чакали 20 електромобила. Дамата не посмяла да остави колата си и да отиде до тоалетната, за да не се нареди друг шофьор на нейно място. Заради висенето на станцията китайката имала нужда от 16 часа, за да се върне у дома.

Операторите на зарядни станции в Поднебесната империя казват, че случаи като този били отделни, но признават, че инфраструктурата за зареждане по магистралите трябвало да бъде подобрена – въпреки че всяка година броят на зарядните станции по аутобаните расте с около 50 процента. Китай е една от водещите държави по отношение на електрическата мобилност, като броят на електромобилите сред новите регистрации нараства бързо. Въпреки че вече се появяват първите пропуски в инфраструктурата, според „Global Times“ броят на електрическите автомобили и plug-in хибридите в целия автопарк на Китай се е увеличил само с 2,1 процента.

MG ZS Her mit dem Saft: Der kleine Akku zwingt zu hŠufigen Ladestopps AB382021 061

В Германия нa 21 електромобила се пада по една обществена зарядна станция

В началото на 2021 средно 17 електромобила си поделяха една зарядна станция – през декември м.г. техният брой е нараснал до 21! Това става ясно от данни на VDA (Съюз на германската автомобилна индустрия). Към момента във Федералната република има общо 48 717 обществени зарядни станции, от които само 7053 са за бързо зареждане (съгласно информация към 1-ви октомври 2021). Taзи статистика обхваща само обществените зарядни станции, но не и домашните.

Хилдегард Мюлер, президент на Съюза на германската автомобилна индустрия, коментира: „Амбициозната цел на Федералното правителство – до 15 млн. електромобила до 2030, увеличава в още по-голяма степен натиск за разрастване на мрежата от зарядни станции.“

Това означава, че държавата трябва да „настъпи газта“ при изграждането на инфраструктурата за зареждане. В момента на седмица в цяла Германия се обособяват само по около 250 нови точки за зареждане. Но за да бъде постигната целта от 15 милиона електромобила, всяка седмица в страната на Гьоте трябва да бъдат изграждани около 2000 зарядни станции! По този начин 15 електромобила ще споделят една.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин