4 кръга и по-строг технически контрол в дрифт шампионата


26
февр.
2017

Вчера, 25.02, в София се състоя сбирка, инициирана от Комисия по дрифт към БФАС. На срещата присъстваха членовете на комисията, оглавявана от Владимир Ваклинов, председателят на БФАС Владимир Илиев и дрифт пилоти от цялата страна и от Сърбия. Целта на сбирката бе управата на родния дрифт да запознае пилотите с новите въведения и плана за състезателната 2017 г.

Шампионатът Дрифт България ще се проведе в 4 кръга, резултатите от които ще се сумират за оформяне на годишното класиране. Пилотите ще са разделени на два класа: Про 1 и Про 2, като във втория се поместват всички новобранци. Добрата новина тук е, че Про 1 и Про 2 ще карат на едни и същи места по едно и също време, а не както бе досега – на отделни кръгове. Това ще запази интереса на публиката и ще даде възможност на зрителите да проследят прогреса на новите лица в дисциплината „с вратите напред“.

Владимир Ваклинов представи екипа си и запозна гостите с правилника, по който ще работи комисията тази година. Както той сам каза, ключови промени няма, но обеща за по-стриктно съблюдаване на спазването на правилата.

Като заговорихме за правила, главен съдия на четирите кръга ще бъде опитният румънски пилот Разван Фратиану. Помощниците му не бяха оповестени, но се очакват имената им в най-скоро време. Родните пилоти ще мерят сили на четири различни трасета, като само едно е познато на публика и пилоти – летище Сапарева баня, където ще се проведе първият кръг. Следват трасетата в град София, летище Сливен и за десерт остава летище Сарафово край Бургас. „Бургазлии изявиха голямо желание да посрещнат дрифта, затова премислихме и отменихме кръга във Варна, за да го организираме в Бургас“ – каза Ваклинов.

В дискусията се включи и изпълняващият длъжността технически директор Мартин Горанов, за да разясни какво ще иска да вижда у автомобилите, за да ги допуска до състезание. „Моля, не ме мразете, а прочетете добре правилника и подгответе автомобилите си по него“, бяха встъпителните му слова. Стана ясно, че всеки състезателен автомобил ще има паспорт, който ще бъде издаван след подробен технически преглед преди 1-ви кръг.

По новите правила на Дрифт България, пилотите, които имат желание да участват в шампионата, ще трябва да преминат теоритичен изпит, съдържащ почти изцяло въпроси от дисциплината, даващ им право на лиценз. Самият лиценз към АСК, лицензиран към БФАС, ще е на стойност 50 лв. С него пилотите ще могат да участват на мероприятия извън България, изискващи лиценз. Комисия Дрифт към БФАС и организаторите на отделните клубове ще имат право да издават т.нар. „уикенд лиценз“, с който пилот ще може да участва на едно състезание, но може да се възползва от такъв максимум два пъти в годината.

Промените и новостите около Дрифт България 2017 бяха приети добре от пилотите, присъствали на срещата. Скоро се очаква официална пресконференция, след която ще станат известни повече подробности.

Още по темата

Card image cap
Porsche отново спечели „24 часа на Льо Ман“

18
юни
2017

Тази година победата като нищо можеше да отиде при автомобил от клас LMP2 – все пак на старта застанаха едва пет заводски машини от LMP1!

Card image cap
Hyundai Racing Trophy награди официално победителите в едномарковия шампионат за 2016-а

15
дек.
2016

На церемонията бяха наградени и Източноевропейските шампиони по офроуд от Hyundai Off-road Racing Team

Card image cap
Мартин Чой влиза в Световния ендуранс шампионат

1
апр.
2016

Представителят на EKO Racing Team става водещ пилот на BMW Motorrad

Card image cap
Honda NSX-GT излиза на пистата с 590 к.с. и тегло под 1000 кг

4
ное.
2016

Този пистов болид ще участва в японските Super GT серии през Сезон 2017

Card image cap

В последния брой:

Архив >