4 вместо 8 цилиндъра за следващото поколение Mercedes-AMG E 63

2001
2022

Mercedes е продал повече от 300 000 E-класи през изминалата година. Серията W213 е на пазара от 2016 г. – и въпреки че претърпя сериозен фейслифт през пролетта на 2020 г., вече е време за шестото поколение на модела. Очаква се новата E-класа да бъде представена в края на 2022 г. и да се продава от 2023 г.

Новата Е-класа няма да се отказва нито от дизела, нито от комбито

Особено важно за клиентите в Германия е, че Mercedes ще продължи да предлага E-класата като седан (W 214) и като комби (T-модел, S 214). Напоследък се появиха слухове, че Mercedes ще извади от програмата толкова популярното в Германия комби; но това вероятно ще се случи най-рано с по-следващото поколение на модела, т.е. около 2030 г. Версиите Coupé и Cabrio обаче ще отпаднат. Или по-точно, от следващото поколение на Е-класата те ще бъдат трансформирани в CLE – 2-местен модел, позициониран между C- и E-клас – точно какъвто беше случаят с CLK преди време.

В бъдеще E-класата ще следва в по-голяма степен дизайна на S-класата (W 223), отколкото на C-класата (W 206). Комбито ще остане вярно на своята природа. Въпреки че ще изглежда по-спортно от преди, то ще продължи да подчинява дизайна на практичността – като ще предлага над 1800 литра пространство за багаж. За всички любители на приключенията T-модел ще продължи да се предлага във версията All-Terrain с 4х4-задвижване и визия a ла SUV.

Новата Е-класа няма да остане без комби версия.

Малко по-дългото междуосие (почти три метра) и малко по-широката следа трябва да повишат още повече комфорта, а E-класата в бъдеще ще разполага и със завиващи задни колела. Вероятно те няма да се отклоняват с до десет градуса, както при S-класата; за малко по-късата E-класа (очаквана дължина – под пет метра), пет градуса би трябвало да са достатъчни, за да маневрирате по-лесно и да чувствате по-добро пътно поведение на автомобила. Следващата E-класа ще бъде още по-дигитална. Тя ще използва новото поколение MBUX с допълнително подобрен гласов контрол и изкуствен интелект. Последният ще може да отгатва накъде ще карате и винаги трябва да предлага правилния плейлист. Както при S-класата, водачът ще вижда 3D уреди и Head-up дисплей с oбогатена реалност. За пътника отпред ще има отделен екран.

Oт Daimler планират Е-клас да има версия Plug-in хибрид, която да може да изминава до 100 км изцяло на ток. Моделът във високия среден клас ще може да бъде поръчан също и с изцяло бензиново или дизелово задвижване – като клиентите ще могат да поръчват и редови „шестак“. Мощността ще бъде между 260 и 430 к.с. Лансиране на електромобил не е изключено – но е доста по-вероятно неговата ниша да запълни EQE.

За съжаление, „най-маниашката“ модификация – E 63, вече няма да използва V8-агрегат. При актуалната генерация версията E 63 S постига 612 к.с. с помощта на осемте гърла. В бъдеще AMG-изпълнението няма да страда от липса на мощност – но тя ще идва от 4-цилиндров турбодвигател (М 139), подпомаган от електродвигател с до 204 конски сили. Благодарение на този тандем машината ще генерира до 650 к.с. и до 800 Нм максимален въртящ момент.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв