Audi преминава към следващата стъпка в развитието свръхмощните компактния SUV модели: Audi RS Q3 performance впечатлява с мощност 270 кВт (367 к.с.) и максимален въртящ момент от 465 Нм. С тази респектираща мощ върховото изпълнение в моделното семейство на Q3 се катапултира за 4,4 секунди от 0 до 100 км/ч. Максималната скорост достига до 270 км/ч.
С моделите RS performance премиум марката от Инголщат полира имиджа си на производител на расови спортни модели. Зад допълнителното наименование „performance“ стои не само значително увеличение на мощността, но и специално оборудване, което ясно откроява тези модели сред останалата част от гамата на марката. Това се отнася в пълна сила и за новия RS Q3 performance, чието сърце е легендарният петцилиндров мотор на Audi. От 2010 година насам международно жури от специализирани журналисти отличава вече пет пъти двигателя 2.5 TFSI като победител в своята категория в рамките на конкурса „International Engine of the year“. С брутална тяга, изявена лекота при набиране на обороти и ненаподобим звук, този мотор кара сърцето на всеки автомобилен фен да забие по-бързо.
Audi са се погрижили мощността на двигателя 2.5 TFSI при модела performance да бъде допълнително увеличена в сравнение с RS Q3. С помощта на новия, още по-ефективен междинен охладител на сгъстения от турбокомпресора въздух, както и на оптимизираните характеристики на горивната помпа, инженерите на компанията са дарили RS Q3 performance с 20 кВт (27 к.с.) повече мощност. Максималният въртящ момент от 465 Нм остава константен в изключително широкия диапазон от 1625 до 5550 оборота в минута.
Серийната седемстепенна трансмисия S tronic също е настроена за максимално спортно поведение на пътя. Предавателната кутия с два съединителя се отличава с изключително кратки времена за превключване и предлага избор между автоматичен и ръчен режим на управление. RS-мултифункционалният спортен волан серийно е снабден с планки за ръчна смяна на предавките. Наред с това, в режим dynamic на системата Audi drive select всяка смяна на предавка се придружава от автоматично подаване на междинна газ.
Чрез системата за постоянно задвижване на четирите колела quattro, работеща на основата на хидравлично задействан и електронно управляван ламелен съединител, мощта на двигателя се предава ефективно към пътя. Разпределянето на теглителната сила между предния и задния мост става напълно автоматично по електронен път, а благодарение на системата ESC то може да бъде селективно и към всяко от четирите колела. Освен това деактивируемата система за стабилност е получила нов спортен режим на работа.
Стегнатото RS-спортно окачване на Audi RS Q3 performance залага на динамиката и е перфектно напаснато към характера на задвижването; в сравнение с Audi Q3 клиренсът е намален с 20 милиметра. Като опция Audi предлага и RS-спортно окачване plus с адаптивни амортисьори. Неговите характеристики могат да бъдат променяни в три различни режима през системата Audi drive select, като вариантите са comfort, auto и dynamic.