3,6-литровата 190-ка на Brabus

0806
2018

Върховата точка на Mercedes 190E със сигурност е легендарният 2.5-16 Evo II, но за тези, които търсят по-пуристко преживяване, този Brabus 3.6S Lightweight е отговорът. Тунерът на Mercedes е известен с това, че прави някои от най-напомпаните „зверове“ на планетата, но в този случай виждаме вдъхновен от моторните спортове автомобил. Може да се каже, че той е GT3 RS в семейството на 190Е.

През 1988 г. от Brabus разкриват прототипа 190Е 3.6S. Компанията е искала да изстиска всичко от седана и създава 190Е без климатик, задни седалки, с по-малко звукоизолиращи материали и 3,6-литров редови двигател под предния капак.

Концептът е бил страхотен, но клиентите на Brabus са поръчали на тунера да върне климатика и задните седалки. Дори и олекотеният прототип е станал първият Brabus 190E 3.6-24, след като са му върнати климатичната инсталация и задните седалки. За щастие това не е бил краят на олекотения 190Е.

През 2008 г., 20 години след представянето на прототипа Lightweight, PR-директорът на Brabus поръча на компанията да произведe нова версия. Автомобилът спазва традициите на оригиналния концепт – само с две седалки отпред, без климатик и c алуминиев ролкейдж.

Проектът използва базата на 190Е 2.6Е и оригиналния 2,6-литров двигател е с увеличен до 3,6 л. След модификациите развива 289 к.с. и 364 Нм. Brabus твърди, че 3.6S Lightweight се нуждае от 6,3 сек за ускорение до 100 км/ч, като максималната му скорост е 254 км/ч. Това го прави с три десети от секундата и 4 км/ч по-бърз от Evo II. Сега този Brabus 3.6S Lightweight се продава за 131 995 паунда.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин