Турботракс представи в България новия DAF XF 480 SSC


20
юли
2017

DAF представи в България новото поколение на флагмана си XF. Премиерата събра в Националния исторически музей стотици професионалисти и почитатели на холандската марка. 15 000 нови части показват мащаба на промяната в престижната гама тежкотоварни автомобили..

В новия DAF XF всичко е различно. Новите двигатели MX-11 и MX-13 са по-мощни и с по-голям въртящ момент, които се поддържат в голям диапазон от обороти. Представеният в София влекач е с двигател PACCAR МХ -13 с 355 кВт( 483 к.с.). Новата и по-ефективна автоматична скоростна кутия (12/16-степенната ZF TraXon), новите по-бързи диференциали, както и оптимизациите в аеродинамиката на машините водят до 7% по-нисък разход на гориво. Камионът не губи мощност и инерция при превключването на предавките, а системата за управление на флота – DAF Connect – носи дори още по-голяма ефективност.

„Въз основа на отличната репутация за икономичност, надеждност и комфорт, която продуктовата ни гама със стандарт Euro 6 спечели в Европа, DAF разработи ново поколение камиони XF и CF, които поствят летвата още по-високо. Те влизат в производството през лятото на 2017 г. и предлагат най-добрите възможни решения както за клиента, така и за водачите. Новите автомобили ще увеличат рентабилността на нашите клиенти, каквато е и нашата основна цел“, каза Георги Загоров, управител на „Турботрaкс“. „С подкрепата на водещи в отрасъла услуги и мрежа от високо професионални дилъри, новите XF и CF са еднакво предпочитани и от собствениците на транспортни фирми, и от шофьорите“, категоричен е Георги Загоров.

Как DAF постига най-добрата в този клас горивна ефективност? С намалявяне оборотите на двигателя, при повече мощност, увеличен базов въртящ момент и Overtorque на последна предавка. Тайната е в напълно интегрираната и иновативна система за задвижване, в която двигателят, трансмисията и задните оси си взаимодействат по безупречен начин. Управлението на потока въздух в двигателите е още по-добро с новия и по-ефективен турбокомпресор, а разширената употреба на EcoRoll системата още повече снижава оборотите и пести гориво.

Инженерите на марката не са спрели само до тук в редуцирането на разхода на гориво. Още една технология спечели за новото поколение камиони DAF XF оценката на професионалистите като едни от най-икономичните и комфортни товарни автомобили на пазара. Системата Predictive Cruise Control изследва релефа и задава най-икономичната скорост на движение на най-висока възможна предавка и за най-дълго време, с последващо решение кога да се подаде/отнеме газта и/или смени предавката. GPS информацията се предава в реално време, като данните са за всеки 4 км разстояние напред.

Новият DAF XF съвместява здравина и сигурност с патентована система за ограничаване на щетите при челен удар. Двигателната спирачка PACCAR е подобрена, като осигурява между 20 и 30% по-добра спирачна мощност още при 1200 об/мин. Новият XF е с по-ниско тегло, което увеличава полезния товар с нови 100 кг. Освен ниските оперативни разходи, тези камиони осигуряват на клиентите си и най-продължителното време за работа – сервизните интервали са увеличени до 200 000 км.

Усъвършенстваният външен и вътрешен дизайн осигуряват безпрецедентен комфорт за водача и огромно удоволствие от шофирането. Обновеният флагман идва с най-просторната кабина на пазара – XF Super Space Cab, чийто общ обем надхвърля 12,6 м3. Интериорът е като „по поръчка“ – кожен салон с вентилирани седалки Xtra Comfort,  алуминиево табло, климатроник, печка, 42-литров хладилник.

Впечатляваща е телематичната система  DAF Connect. Цялата информация за действителното местоположение, разхода на гориво, скоростта, пробег и други е достъпна онлайн. По този начин може оптимално да се планира времето и маршрута на превозните средства, както и да се следи ефективността на управление от страна на шофьора и състоянието на автомобила. Сред другите улеснения за водачите са адаптивен автопилот (ACC), сигнализация при напускане на лентите (LDWS), активна аварийна спирачна система (AEBS).

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >