2024
През август 1983 г. президентът на Toyota Еиджи Тойода и още един от топ-мениджърите на компанията провеждат тайно заседание, по време на което е взето решение за създаването на нова дивизия, специализирана в производството на супер луксозни модели.
В началото на 1984 г. стартира предпроизводствената подготовка на новото поколение автомобили под кодовото название “F1”. Шоиджи Джимбо и Иширо Сузуки оглавяват голям инженерен екип, който разработва „изключително важната кола на бъдещето“.
През май 1985 г., колективът на Джимбо завършва първата студия, предназначена за американския пазар, като изцяло се съобразява със специфичните изисквания на най-големите дилъри в САЩ. В Лагуна Бийч, Калифорния, е отворен офис, чийто скромен петчленен екип е ангажиран с изучаването на специфичните предпочитания и начин на живот на отвъдокеанските клиенти.
През ноември 1987 г. официалната рекламна агенция на Toyota (Saatchi & Saatchi), създава специална група, наречена “Team One”, която изцяло да се занимава с бъдещата реклама на Lexus. Специфичното лого на Lexus (стилизираната буква “L”), както и самият автомобил са представени на автосалона в Лос Анджелис през януари 1988 г. Един месец по-късно новата марка дебютира отново и на автомобилното изложение в Чикаго. Следват промоции в Атланта и Ню Йорк.
Първите атаки към новата японска заплаха започват още през пролетта на същата година, когато информационната агенция Lexis от Ню Йорк обвинява компанията в използването на прекалено сходно като звучене име. Това очевидно не успява да смути ръководството на Toyota, което по същото време вече работи върху изграждането на дилърска мрежа в САЩ. Първият търговски център е открит през август 1988 г. в Кълъмбъс, Охайоу а процесът с Lexis приключва на 28 декември същата година, когато апелативният съд в Ню Йорк легитимира използваното от японците име.

Първият сериен модел LS 400 дебютира по време на автосалона в Детройт през януари 1989 г., а скоро след това е представен и в Лос Анджелис. По същото време Дж. Дейвис (Дейв) Илингуорт е назначен за вице-президент и изпълнителен директор на Lexus Group.
Още с излизането си на пазара през септември 1989 г. LS 400 е много добре приет от публиката и само през първия месец са продадени 2919 екземпляра. През декември същата година Lexus предприема специална кампания за максимално улесняване на клиентите, с което налага качествено нов принцип на персонално обслужване.
През декември 1991 г. компанията излиза на първо място по продажба на луксозни автомобили в САЩ, изпреварвайки Mercedes-Benz и BMW.

През януари 1996 г. Lexus произвежда своя 500-хиляден автомобил, а два месеца по-късно открива и собствена търговско-информационна страница в Интернет, наречена Lexus Centre of Performance Art. През април същата година е лансиран специалният ES 300, разработен съвместно с фирмата за производство на артикули от естествена кожа Coach, която е и партньор на Lexus. През март 1997 г. той е последван и от лимитирана серия LS 400, отново „тапицирана“ от Coach. През 1997 г. пърформансите на компанията се пренасят и на още по атрактивната територия на ексцентричните уникати. По време на проведеното през декември същата година автомобилно шоу в Лос Анджелис, Lexus демонстрира реплика, базирана на роудстър от 1932 г., под името Street Rod. Рекламният автомобил е снабден с модифициран двигател от Lexus GS 400 V8, който достига мощност от 400 к.с. В края на същия месец е отбелязан и поредният пазарен рекорд на компанията, благодарение на реализираните през годината продажби от 97 593 броя, което е с 20% повече от предходната година. Артистичните прояви продължават и през март 1998 г., когато Lexus се превръща в основен спонсор на Ерик Клептън по време на неговото американско турне. В рамките на същата година компанията продава 83.041 автомобила, с което излиза на първо място по продажби пред лидерите в луксозния клас Mercedes-Benz, BMW, Cadillac и Lincoln. Нарастващото търсене на японската марка довежда до рязък производствен скок, благодарение на което през ноември 1999 г. числото на продадените лексуси в САЩ надхвърля 1 милион.

През февруари 2000 г. Lexus и American Express лансират така наречената „платинена серия“ LS 400, GS 400, GS 300 и ES 300, която се предлага с двегодишна клиентска карта от American Express. Интериорът на всички автомобили от тази партида е тониран в специални цветове.
Милионният Lexus, произведен в САЩ (2000 RX 300 SUV), слиза от конвейера през лятото на същата година. Той е продаден на търг, организиран от Christie’s на 17 юни 2000 г. в автомобилния музей Питърсън в Лос Анджелис.
Дългогодишното рекламно лого на компанията, което гласи: „Неотстъпно преследване на перфекционизма“ е променено през 2000 г. с по-смиреното послание „Страстно преследване на перфекционизма“.
Склонността към екстравагантни прояви е активизирана през януари 2002 г., когато Lexus представя в Детройт футуристичния прототип, взел участие във филма на Стивън Спилбърг „Специален доклад“, който дълги години е сред най-популярните екранни хитове.