2022
КОМПАКТНИТЕ КОМБИТА в днешно време като че ли бяха „прегазени“ от SUV-овете. Няма рационално обяснение защо е така. Комбитата демонстрират практичност. Особено когато разнообразната каросерия е комбинирана с икономичен бензинов двигател и успокояваща автоматична трансмисия. Както е например при нашите тестови кандидати Peugeot 308 SW и VW Golf Variant.
ТОВА ПРЕДЛАГАТ: АКО ЩЕ СЕ ВОЗИТЕ НА ЗАДНАТА СЕДАЛКА, ТО ПО-ДОБРЕ ДА Е В GOLF На пръв поглед разликите в размерите никога не могат да бъдат открити. Затова и не е учудващо, че пилотите и в двата автомобила се чувстват чудесно. Да, Peugeot изисква от водачите си да надничат над малкия волан, а седалките са по-малки и с по-лоши контури – макар и да изискват компромиси, те няма да ви настанят неудобно. Още повече, че Peugeot се отличава с повече любов към детайла при изработката. Равенство има и при багажните отделения. 1600 литра са напълно достатъчни за всекидневието. И двата модела блестят с комби добродетели: двоен товарен под, дистанционно отключване на задните облегалки, 12-волтова букса – всичко това е на борда. Когато сравним килограмите, VW излиза леко напред. Моделът от Волфсбург притежава по-голям полезен товар (+72 кг) и може да тегли повече (+200 кг). Това обаче са дреболии в сравнение с това, което се разиграва на задната седалка. Въпреки по-голямото междуосие качването в 308 е сравнително мъчително. А след сядането ще установите, че VW отдава по-голямо значение на оползотворяването на пространството, а не на дизайна.
На Peugeot му липсват по няколко сантиметра във всички посоки. А тъй като късата задна седалка на 308 е монтирана по-ниско в сравнение с тази на Golf, а същевременно облегалката е по-изправена, возещите се отзад ще предпочетат да се качат във Variant. Затова пък „французинът“ не си позволява слабости при свързаността. Също както и при Golf освен навигацията и аудиосистемата на гласови команди се подчиняват и климатичната инсталация и подгряването на седалките. Съвет: не казвайте в 308 „температура на 21 градуса“. Иначе компресорът ще даде всичко от себе си. Достатъчно е само „21 градуса“. При 308 ни хареса особено, че реагиращите на допир повърхности под монитора могат да се конфигурират свободно (освен бутона Home). Не толкова успешно пък бе изображението на навигацията в дигиталния кокпит – липсваше и възможност за зуум. При VW нещата са по-добре. За съжаление и двете системи работеха по-скоро бавно, като на картата биваха отбелязвани всички задръствания, но не и свободните отсечки. А при по-голямата навигация Discover Pro (2158 лева) от VW са си спестили въртящия се контролер за силата на звука.
Продължете на следващата страница