307 SW на старо: страданията на просторното Peugeot

През 2002 година Peugeot 307 SW постави нови тенденции. Но с напредване на годините се увеличават и проблемите


16
мар.
2017

Station wagon – това означава SW. В същото време представеното през 2002 година Peugeot 307 SW всъщност изобщо не е класическо комби – тази роля се изпълнява от въведеното по същото време 307 Break. С гъвкавите си отделни седалки и големият панорамен стъклен покрив SW е по-скоро просторен лайфстайл-автомобил – наполовина комби, наполовина ван. Срещу доплащане за произвежданото до 2008 година SW се предлагат и още две отделни седалки за третия ред. Така то се превръща в седемместен автомобил – но пък вместимостта на багажника намалява до смехотворните 137 литра. Освен с креативната си концепция 307 привлече вниманието и със серийния филтър за твърди частици при дизеловите модели.

Турбодизелът с мощност 107 к.с. превръща 307 в спокоен автомобил за пътувания. Важно: смяна на ангренажния ремък всеки 160 000 километра

Филтър за твърди частици Peugeot предписва смяната на филтъра на всеки 120 000 километра. Трябва да се допълва и FAP-адитив.

Предлаганото от септември 2003 година 307 HDi FAP 135 (136 к.с.) бе първият сериен дизелов автомобил с филтър за твърди частици, който покрива изискванията на нормата за вредни емисии Euro 4. В продължителния тест на AUTO BILD от 100 000 километра филтърът не създаде проблеми, но 307 HDi два пъти ни остави на пътя и получи чиста „двойка”. Първият път се счупи двумасовият маховик, а малко преди края на теста се пръсна турбокомпресорът. И това съвсем не са единични случаи. Още по-лошо: между 2003 и 2006 година множество 307 просто изгоряха заради късо съединение, а проблемът бе отстранен след няколко сервизни акции за ремонт и корекции. Автомобилите с голям пробег от първите години на производството се продават за по 2000 лева, а най-запазените 9-годишни върхови дизелови модели с пълно оборудване могат да стигнат и до 10 000 лева.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Audi A4 (B8) от 18 000 лева: вторият живот

13
февр.
2017

Като ново Audi A4 е любимият служебен автомобил – а на втора ръка е елегантна алтернатива за семействата. Най-вече заради високото качество

Card image cap
А4 на старо: за 1400 и 30 хил. лева

29
ное.
2017

Кое е по-добрият избор – класическият употребяван автомобил или евтината оферта?

Card image cap
Проблемните зони на 5 хитови употребявани коли

8
февр.
2016

Пет популярни модела, които на пръв поглед са много търсени. Ние ще ви обърнем внимание за какво трябва да внимавате