7 минути и 34 секунди: за всеки, който познава Нюрбургринг, това постижение е респектиращо. С подобни времена за обиколка производители като Audi, BMW и Mercedes рекламират модерни спортни автомобили с висока мощност като RS Q8, M3 CS или AMG GT 63 S. Цитираното по-горе време обаче е постигнато от… 30-годишен Volkswagen Golf 2 CL, собственост на британеца Найджъл Пиндър. По данни на британеца седемте минути и 34 секунди са най-доброто време, което той е постигнал с така наречения „Pinderwagen“ на Ринга – при това заради трафик по пистата времето е можело да бъде дори още по-добро!

Естествено, Golf-ът на Пиндер е далеч от серийната модификация. За база на проекта е използва напълно стандартен Volkswagen Golf 2 CL без люк. Двигателят идва от Volkswagen Golf 3. Става въпрос за 2.0 16V с „присаден“ турбокомпресор Garrett, предназначен за британския шампионат за туристически автомобили. При налягане 0,6 бара двигателят развива 290 к.с.
Сериозни модификации по двигателя и окачването
Докато Пиндер превключва предавките, той може да увеличава налягането на турбото малко по малко и в крайна сметка достига мощност от 360 к.с. Ако това не е достатъчно за изпреварвания на пистата, има бутон на волана за Extra Boost. Когато Найджъл го натисне, налягането на турбото се повишава до 1,6 бара – и така вече разполага с 440 к.с.! За да бъде пренесена адекватно тази мощност на асфалта, нормалното окачване е заменено с ново от KW. Комплектът с колоувъри Clubsport е предназначен за пистата и не само доближава Golf до земята, но също така подобрява сцеплението и стабилността.
Това обаче не се оказва достатъчно. Така тунинг маниакът оптимизира носачите и компанията, докато пътното поведение започва да отговаря на вкуса му. Спирачките са AP Racing Pro 5000, те също идват от британския шампионат за туристически автомобили. Скоростната кутия е от Volkswagen. Вероятно очаквате секвенциална трансмисия – но в действителност тук работи 6-степенна скоростна кутия на Volkswagen Golf 4 заедно с диференциала.

Pinder-Golf с аеродинамични модификации
Въпреки че на много от снимките не се виждат регистрационни табели, Pinderwagen е с хомологация за обществената пътна мрежа и с него можете да ходите за хляб. Като стана дума за Найджъл Пиндър: британецът е направил Golf-а в гаража си и непрекъснато го подобрява там. Това важи и за аеродинамиката. Не можем да пропуснем сплитера отпред. Оказва се толкова солиден, че можете да стъпите върху него. Можете да го видите във видеото „Porsche Eater“ от блогъра на Нюрбургринг Миша Шарудин:
Подът на автомобила е „затворен“ като при типичен състезателен автомобил и оборудван с дифузьор отзад, който трябва да осигури необходимата притискателна сила. Спойлерът на покрива трябва да оптимизира завихрянията в задната част – и по този начин да направи Golf-а по-бърз. Резултатът може дори да впечатли легендата Валтер Рьорл: ако си спомним един от добре познатите му цитати – „Няма да си слагам каската за нищо, което прави обиколка на Нюрбургринг за повече от 8 минути.“