30 години Opel Astra: компактен бестселър и посланик на промяна


17
авг.
2021

През 1991 година Opel Astra поема щафетата от Opel Kadett в създаването на пионерни технологични решения в компактния клас и превръщането им в достъпни за широката публика. Заедно със своя предшественик и повече от всеки друг модел, Astra се превръща в носител на промяната за марката Opel, носейки важни послания от производителя към останалия свят. Сред тях са експресивният дизайн, гъвкавостта и динамичното поведение на пътя, съчетани с вълнуващо усещане зад волана, достъпност и германска прецизност.

В духа на времето: името Astra дебютира през 1991 година

Когато Opel Astra прави своя световен дебют през 1991 година, светът е в преломен момент и новото поколение на компактния модел на Opel изцяло поема духа на промяната. Той сменя името си на Astra, което заимства от версията на модела на британската сестринска марка Vauxhall, въвеждайки при това различни нови технологии за безопасност, като системата за доопъване на предните колани. Известен с вътрешнофирменото наименованиеAstra F,моделът се фокусира също и върху опазването на околната среда, а с високата степен на възможности за рециклиране свива кръга на доставки на сурови материали. Купувачите оценяват по достойнство тези качества – с продажби от 4,13 милиона броя в периода от 1991 до 1997 година, Astra F се превръща в най-продавания модел на марката, какъвто остава и до днес.

1997: Холивуд пристига в Рюселсхайм с Astra G

Изключителният успех на Astra F прави следването му предизвикателство, поради което при следващото поколение Opel разширява хоризонтите си в търсене на вдъхновение. Дизайнерският екип например използва като основа при създаването на Astra G филма „Джурасик парк“. Не, не става дума за модел клониран от ДНК на динозавър, а за дизайн базиран на програма за компютърни симулации (CAD) наречена ALIAS. Последната е разработена по същество за създаване на компютърно анимирани филми като холивудския блокбъстър.Софтуерът позволява на екипа да работи във виртуална триизмерна среда.

Astra H също придобива култов статус при появата си през 2003 година. По време на Автомобилното изложение във Франкфурт, където третото поколение на модела отбелязва своята премиера,престижното германско списание “auto motor und sport” прави допитване до читателите си, кой компактен автомобил харесват най-много на шоуто. Новият Opel печели безапелационно с 52 процента от вота.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин