2016
Бъдещето е кралската дисциплина на автомобилната журналистика. Никой производител не издава доброволно плановете си занапред. И въпреки това от 30 години ние често разкриваме тайните на автомобилната индустрия и ви показваме неща, които всъщност трябва да са строго секретни. Всяка рубрика Insider е базирана на нашата мрежа, която през годините става все по-добра – въпреки критичната ни дистанция към производителите. И заедно с нашите дизайнери ние превръщаме информацията във визия. Най-често с голям успех, с което обикновено много дразним производителите. Но понякога се проваляме грандиозно. Също като при автомобилите на тези страници. Porsche Cayenne, новият VW Golf или BMW i3 – когато се появиха на пазара, те съвсем не изглеждаха така, както бяхме предвидили. Което в някои случаи е жалко, защото нашите предвиждания изглеждаха по-добре от по-късния сериен автомобил. А понякога изпреварвахме времето, както се вижда от нашия ван на BMW от 1992 година – той се превърна в реалност едва през 2015 година. Нека да направим едно кратко пътуване назад във времето.
Treser Roadster
Премиера! В първия брой на AUTO BILD показахме тези рисунки на роудстър на тунинг ателието от Берлин Treser. Това са нашите първи Insider изображения. Те показват почти перфектно бъдещия автомобил, произвеждан в малка серия – въпреки че Treser бе представен официално едва на IAA през септември 1987 година.
VW ROADSTER
VW се нуждаеше от малко повече блясък – а един открит двуместен автомобил като конкурент на Mazda MX-5 обещаваше точно това. През януари 1991 година бяхме сигурни, че серийното производство ще започне скоро. На базата на Golf във Волфсбург дори бяха създадени първите модели, нещо средно между Speedster и Buggy. Но накрая не им достигна смелост, за да създадат подобен автомобил. А феновете го чакат и до днес.
SMART OFFROADER
Колко пъстро, колко шарено! Две години след началото на продажбите на двуместния автомобил ние ви съобщихме за проекта на Mercedes и производителя на часовници Swatch. И се замислихме как може да се разшири палитрата от модели. При кабриолета познахме, но при офроуд версията с двойно задвижване – не. И въпреки че при Smart междувременно явно се замисляха за малък SUV, той си остана само проект.
Porsche Roxster
Когато един Boxster ще се движи офроуд – името му естествено ще е Roxster. Поне така си мислеше AUTO BILD през 1998 година. И донякъде позна. Защото по онова време в Porsche наистина се замисляха за високопроходим автомобил. И той се появи през 2002 година, казваше се Cayenne и бе разработен съвместно с VW Touareg. И въпреки че нашата рисунка не се „сбъдна“, информацията ни беше напълно точна.
Audi A3
Golf от Audi? Когато през 1994 година ви съобщихме за проекта, това бе огромна сензация. Нашият проект бе повлиян от дизайнерските тенденции за повече място при компактните автомобили – както например по-късно при Peugeot 307. За щастие Audi не последва тази тенденция – и през 1966 година въведе на пазара значително по-красивото А3.
MERCEDES KOMFORTVAN
Смелостта да откриеш нишата! През 1998 година показахме първите разработки на „комфортния ван“ на Mercedes – за цялото семейство, позициониран точно между А- и V-клас. При дължина от 4,50 метра на базата на Е-клас трябваше да бъде създаден голям ван с комфорта на лек автомобил за до 6 пътници – задвижван от 6-цилиндрови двигатели. В Mercedes обаче се отказаха много рано от проекта – въпреки че вановете се търсеха доста на пазара. И до днес при Daimler има голяма празна ниша в гамата от модели, въпреки че модификацията на С-клас – GLC – е една модерна интерпретация по темата.
НОВОТО MINI НА BMW
„Новото MINI на BMW – то ще остане мини и оригинално“, това написахме през май 1994 година, когато ви информирахме за новото поколение на малкия автомобил. И въпреки че информацията ни беше вярна, рисунката ни изобщо не приличаше на новия модел. Ние заложихме на ново начало, с едно модерно MINI, което да продължи идеята на първото поколение – докато в BMW се спряха на ретро дизайна.
VOLKSWAGEN GOLF III
В края на 80-те години на миналия век Golf вече се беше превърнал в събитие. Ние доста рано публикувахме първата информация за третото поколение. „VW адаптира стила на каросерията към модерните тенденции, след като и в компактния клас се наложиха делови разработки като Kadett“, написахме през януари 1989 година. И донякъде имахме право – въпреки че серийният автомобил доста се различаваше от нашата рисунка.
Извод
Изминалите 30 години показват, че AUTO BILD е бил доста добър оракул на тема автомобили и ексклузивно е разкрил много разработки. Да, факт е, че част от нашите рисунки никога не се превърнаха в реалност, но информацията ни най-често беше точна. Въпреки че някои от моделите се появиха на пазара много години по-късно. Тази висока „успеваемост“ ни дава надежди за следващите 30 години Insider.