2019
Британската революция започна преди 60 години – с класическото първо Mini. През 2001 марката отиде под крилото на BMW и пожъна огромен успех с римейка на легендата. Днес зад MINI се крие цяло моделно семейство, което се развива и в посока „Maxi”. В третото си поколение като част от редиците на BMW „класикът“ с три врати порасна до дължина от 3,81 м. Той узря и по отношение на качеството: в първите две години на производство 2014 и 2015 имаше сериозни проблеми с двигателите заради дефектни аксиални лагери на коляновия вал. От BMW oбаче направиха необходимите подобрения и отстраниха безплатно несъвършенствата при засегнатите автомобили. Наистина препоръчителни са екземплярите след моделна година 2016. Разбира се, на пазара има по-просторни малки автомобили на по-ниска цена, но купувачите на MINI правят своя избор по-скоро със сърцето, а не с разума.
Колата от нашата фотосесия в автокъща Czychy в германския град Ной Вулмщорф (Долна Саксония) е изминала за около 3 години само 62 600 км. Въпреки евтината конфигурация с халогенни фарове, 15-цолови стоманени джанти и пластмасов волан автомобилът не е прекалено спартански, а по-скоро акцентира върху най-важното. Единствените поръчани екстри са пакет Salt, аудиосистема Boost, интерфейс Connected и отопление на седалките. Жизненият 3-цилиндров турбобензинов мотор (В38) със 102 к.с. може да бъде шофиран икономично и разполага с приятен темперамент. Този двигател е разумен избор. Позитивно впечатление ни правят и изгодната цена от 21 800 лева и прогнозите за добро запазване на стойността. Освен това разходите за поддръжка при версията One са по-ниски, отколкото при другите по-мощни бензинови модификации Cooper, Cooper S и Cooper Works.
Проверката на подемника не крие неприятни изненади. След 3,5 години този „британец“ е здрав като чук. Като изключим малко корозия по ауспуха, всичко е в пълна изправност. Ние обаче ви съветваме да внимавате с най-слабите версии на MINI със 75 и 102 к.с., тъй като те често стават част от автопарка на Carsharing-компании като Drive Now и могат да бъдат жертва на по-голямо износване. Освен това на пръв поглед не можете да разпознаете, че в миналото са били използвани за споделена мобилност.
ИЗВОД
Като изключим проблемите с двигателите при първите екземпляри, произвежданото от 2014 г. MINI е учудващо солидно. Въпреки това трябва да имате предвид дребните недостатъци в качеството на изработка, както и високите цени на употребяваните автомобилите и скъпата поддръжка.
МАЛЪК „БРИТАНЕЦ“ С МАЛКО ПРОБЛЕМИ
За щастие това поколение на MINI създава значително по-малко проблеми от предшествениците си. Произведените между 14.9 и 21.10.2016 екземпляри бяха привикани в сервизите заради проблеми при въздушните възглавници за коленете. Главоболия създават некачествените кабели на стартера, които оксидират бързо, както и „коксуващите“ AGR-клапани при дизелите. Сравнително често слабости демонстрират и уплътненията на вратите, както и шибедахът. Сервизни акции имаше заради пропуски при сигурността в системата ConnectedDrive, заради облегалката на пасажерската седалка и заради гнездото на резервната гума.
Проблемни двигатели
До април 2015 г. дефектни аксиални лагери на коляновия вал създаваха проблеми. BMW направи нужните подобрения.
Ожулвания
Типични за повечето използвани в градската джунгла MINI-та са ожулванията и вдлъбнатините при бавно маневриране/паркиране.
Модул на еърбега
Когато е нов, невинаги е задължително автомобилът да е бил удрян! Често компонентът е сменян заради разпадаща се емблема и дефектен клаксон.
Ауспух
Все още тук няма пробиви, но ръждата по крайното ауспухово гърне е видима съвсем ясно.
Технически данни
Двигател 3-цил., турбо/отпред напр.
Клапани/разпр.валове 4/2
Работен обем 1198 см3
Макс. мощност 75 кВт (102 к.с.) при 4250 об/мин
Макс. въртящ момент 180 Нм при 1400 об/мин
Макс. скорост 195 км/ч
0-100 км/ч 9,9 сек
Обем на резервоара/гориво 40 л/А95 Н
Трансмисия/задвижване 6-степ. ръчна/предно
Д/Ш/В 3821/1727/1414 мм
Обем на багажника 211/731 л
Тегло/полезен товар 1140/430 кг