3-цилиндровoто MINI на старо: всички хубави неща ли са три?


5
ное.
2019

Британската революция започна преди 60 години – с класическото първо Mini. През 2001 марката отиде под крилото на BMW и пожъна огромен успех с римейка на легендата. Днес зад MINI се крие цяло моделно семейство, което се развива и в посока „Maxi”. В третото си поколение като част от редиците на BMW „класикът“ с три врати порасна до дължина от 3,81 м. Той узря и по отношение на качеството: в първите две години на производство 2014 и 2015 имаше сериозни проблеми с двигателите заради дефектни аксиални лагери на коляновия вал. От BMW oбаче направиха необходимите подобрения и отстраниха безплатно несъвършенствата при засегнатите автомобили. Наистина препоръчителни са екземплярите след моделна година 2016. Разбира се, на пазара има по-просторни малки автомобили на по-ниска цена, но купувачите на MINI правят своя избор по-скоро със сърцето, а не с разума.

Кокпит с ретро визия и инфотейнмънт дисплей, скоростомер пред волана

Колата от нашата фотосесия в автокъща Czychy в германския град Ной Вулмщорф (Долна Саксония) е изминала за около 3 години само 62 600 км. Въпреки евтината конфигурация с халогенни фарове, 15-цолови стоманени джанти и пластмасов волан автомобилът не е прекалено спартански, а по-скоро акцентира върху най-важното. Единствените поръчани екстри са пакет Salt, аудиосистема Boost, интерфейс Connected и отопление на седалките. Жизненият 3-цилиндров турбобензинов мотор (В38) със 102 к.с. може да бъде шофиран икономично и разполага с приятен темперамент. Този двигател е разумен избор. Позитивно впечатление ни правят и изгодната цена от 21 800 лева и прогнозите за добро запазване на стойността. Освен това разходите за поддръжка при версията One са по-ниски, отколкото при другите по-мощни бензинови модификации Cooper, Cooper S и Cooper Works.

Както сме свикнали, MINI е майстор на завоите

Проверката на подемника не крие неприятни изненади. След 3,5 години този „британец“ е здрав като чук. Като изключим малко корозия по ауспуха, всичко е в пълна изправност. Ние обаче ви съветваме да внимавате с най-слабите версии на MINI със 75 и 102 к.с., тъй като те често стават част от автопарка на Carsharing-компании като Drive Now и могат да бъдат жертва на по-голямо износване. Освен това на пръв поглед не можете да разпознаете, че в миналото са били използвани за споделена мобилност.

Стегнати серийни седалки с приличен комфорт

ИЗВОД

Като изключим проблемите с двигателите при първите екземпляри, произвежданото от 2014 г. MINI е учудващо солидно. Въпреки това трябва да имате предвид дребните недостатъци в качеството на изработка, както и високите цени на употребяваните автомобилите и скъпата поддръжка.

МАЛЪК „БРИТАНЕЦ“ С МАЛКО ПРОБЛЕМИ

За щастие това поколение на MINI създава значително по-малко проблеми от предшествениците си. Произведените между 14.9 и 21.10.2016 екземпляри бяха привикани в сервизите заради проблеми при въздушните възглавници за коленете. Главоболия създават некачествените кабели на стартера, които оксидират бързо, както и „коксуващите“ AGR-клапани при дизелите. Сравнително често слабости демонстрират и уплътненията на вратите, както и шибедахът. Сервизни акции имаше заради пропуски при сигурността в системата ConnectedDrive, заради облегалката на пасажерската седалка и заради гнездото на резервната гума.

Проблемни двигатели

До април 2015 г. дефектни аксиални лагери на коляновия вал създаваха проблеми. BMW направи нужните подобрения.

Ожулвания

Типични за повечето използвани в градската джунгла MINI-та са ожулванията и вдлъбнатините при бавно маневриране/паркиране.

Модул на еърбега

Когато е нов, невинаги е задължително автомобилът да е бил удрян! Често компонентът е сменян заради разпадаща се емблема и дефектен клаксон.

Ауспух

Все още тук няма пробиви, но ръждата по крайното ауспухово гърне е видима съвсем ясно.

Технически данни

Двигател            3-цил., турбо/отпред напр.

Клапани/разпр.валове                               4/2

Работен обем  1198 см3

Макс. мощност                                75 кВт (102 к.с.) при 4250 об/мин

Макс. въртящ момент 180 Нм при 1400 об/мин

Макс. скорост  195 км/ч

0-100 км/ч          9,9 сек

Обем на резервоара/гориво   40 л/А95 Н

Трансмисия/задвижване            6-степ. ръчна/предно

Д/Ш/В  3821/1727/1414 мм

Обем на багажника       211/731 л

Тегло/полезен товар   1140/430 кг

Още по темата

Card image cap
Да удавиш Аudi 80 в 12 000 л „Кока-Кола“! (ВИДЕО)

4
ное.
2016

Латвийски старец си организира странна забава: той изкопава огромен трап, пълни го с „Кока-Кола“ и скача в течността с Audi-то си