3 разработчика, 6 месеца, 100 % успех: дигиталното създаване на Piëch GT


28
дек.
2021

Как берлинският старт-ъп Incari създава дигитално „бегачката” на Piëch и къде се провалят големите производители

Така или иначе нищо няма да излезе – само мечти и разхищение на пари. Това казват някои за проекта на Тони Пийх (да, син на Фердинанд Пийх и внук на Порше). Те са се заблуждавали и преди 2 години, когато проектът бе представен в Женева, и продължават да се заблуждават и до днес.

Прототипът на двуместен спортен автомобил Piëch GT се справи успешно по време на тестовете при скорост над 200 км/ч, а сега бе обявено и партньорството по отношение  на разработката: с берлинския софтуерен старт-ъп Incari. Не е задължително името да ви е познато. Номерът на Осман Думбуя – основател и CEO на старт-ъпа е познат на много хора от автомобилния бранш. Той казва: „Нашата платформа Incari Studio ще направи революция при интерфейса човек-машина в автомобилния бранш.“ Какво има предвид: системата за управление на Piëch GT е създадена за 6 месеца от само трима души. Съществува приложение за всичко. Забравили сме камерата за заден ход? Няма значение – няколко кликвания и след 5 минути тя вече е интегрирана.

Пред вътрешното пространство е важна скоростта

В интериора пред водача доминира класически скоростомер, има и три по-малки синхронизирани монитора плюс Augmented Reality. Нищо повече? Пийх. „Дисплеят остарява най-бързо, затова сме избрали класически монитори и взехме решение не в полза на голям, доминиращ екран. Днес скоростта е по-важна от размера.“ Пийх иска времето от хартия до действителност да бъде максимум 2 години – отнася се и за планирания SUV и за четириместната спортна лимузина.

Липсва подкрепа от страна на политиката

Апропо темпо: GT разполага с три електромотора (два на задната, един на предната ос), 611 к.с., тежи 1800 килограма, което е с 500 по-малко от Taycan и с 1000 по-малко от новата Tesla Roadster (която обаче има и по-голям пробег), спринтира за 3 секунди до темпо 100 км/ч. Време за зареждане: осем минути до 80 процента от капацитет на батерията (стигащ за 500 километра). Посредством смяна на модулите автомобилът може да се обновява постоянно, като по този начин няма да остарява нито по отношение на техниката, нито на формата.

И двамата CEO-та се оплакват от недостига на разработчици, липсата на подкрепа от страна на политиката и финансовите институции. Пийх казва:“Ние успяхме да постигнем това, в което се провалят и най-големите производители: интелигентна, базирана на софтуер съвместна работа на дизайнери и инженери.“ Думбуя казва: „Когато понякога чувам членовете на управата да описват розовото бъдеще, а същевременно на телефона ми се появява зов за помощ точно от тази фирма, какво бих могъл да кажа? Но не се учудвам. За успеха не е необходимо само да си купиш няколко випуска завършващи.“

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин